Článek
Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací, která spadá pod resort ministryně Karly Šlechtové. Hlavním cílem agentury je přilákat turisty do České republiky, proto má po světě dvě desítky poboček. Podle Karly Šlechtové jsou však některé kanceláře CzechTourism zbytečné. A chce vybrané pobočky zavřít.
„Myslím si, že i vzhledem k tomu, že Ministerstvo pro místní rozvoj nedostalo ani stejný rozpočet na agenturu CzechTourism jako na rok 2016, tak mé rozhodnutí, respektive i doporučení vůči ředitelce CzechTourism, je zrušit některé pobočky," řekla redakci Seznam Zprávy ministryně.
Podle ní jsou ve hře neefektivní zastoupení nejen v Evropě, ale redukce by se měla týkat také jiných kontinentů. Plánem změn už se zabývá také samotné vedení CzechTourismu.
Podle Karly Šlechtové by redukce poboček neměla automaticky způsobit, že lidé přijdou o práci. Měli by se uplatnit v oblasti diplomacie.
„Případně, i po mé dohodě s panem ministrem Zaorálkem, bychom je zapojili nějakým způsobem do činnosti ambasád ČR. S tím, že budou (tito lidé) samozřejmě hrazeni ze strany MMR," popsala ministryně, podle které jde však zatím jen o plán. „Toto je opravdu všechno v řešení. Já nechci mít pobočku tam, odkud k nám ti lidé prostě nejezdí. Propagujeme tam republiku a nepřináší nám to žádný efekt. Myslím, že takto bychom měli zhodnotit a analyzovat všechny pobočky jednotlivých ministerstev v zahraničí. Já jsem se do toho pustila, protože se domnívám, že je to nutné. Chci optimalizovat, chci je zrušit," vysvětluje důvody uzavření některých poboček ministryně.
V Číně máme několik poboček
I když je podle Šlechtové poboček v současnosti mnoho, nebrání se tomu, že například za rok se otevře pobočka nová - tam, kde je známo, že turisté chtějí jezdit do Česka.
Například v Asii, konkrétně v Číně, se podle vedení resortu propagace vyplácí.
Fakt, že se optimalizace sítě již řeší, si Seznam Zprávy ověřily i v samotné centrále CzechTourism. I když vyjádření je diplomatičtější.
„Strategií CzechTourism připravovanou pro Ministerstvo pro místní rozvoj jako zřizovatele je neopouštět trhy, ale na základě perspektivy a potenciálu trhů pracujeme na změnách způsobu práce jednotlivých zahraničních zastoupení a jejím zefektivnění. CzechTourism má v tuto chvíli 21 zahraničních zastoupení. Prostory, ve kterých jednotlivá zahraniční zastoupení sídlí, nejsou majetkem agentury, a i v této oblasti hledáme optimum mezi provozními a marketingovými náklady,” napsala mluvčí CzechTourism Martina Fišerová.