Hlavní obsah

Soud vyzval věřitele Legiosu, aby se přihlásili o své peníze. Může jít až o miliardu

Společnost Legios Loco je v insolvenci. Dluží téměř miliardu.Video: Karolína Štuková, Youtube.com

Krajský soud v Českých Budějovicích zahájil v úterý insolvenční řízení proti společnosti Legios Loco. Soud zároveň vyzval věřitele, aby přihlásili své pohledávky.

Článek

Podle údajů v insolvenčním rejstříku dluží společnost různým věřitelům až miliardu korun. Legios Loco vnímá insolvenční návrh jako snahu o nepřípustné vydírání a předpokládá, že návrh bude zamítnut jako neopodstatněný. Firma nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti, sdělila ČTK mediální konzultantka firmy Radka Háčková.

Stovky milionů dluží Legios Loco firmě Heavy Machinery Services (HMS), která je v úpadku od roku 2014. Návrh na zahájení insolvenčního řízení podala firma Car Service Partner, které Legios Loco dluží více než tři miliony korun za pronájem aut. Pohledávky vůči firmě ale mají ještě asi další dvě desítky věřitelů.

Kriminálka zasahuje v areálu někdejšího lounského Legiosu. Vagonka je už pět let v insolvenci

Zvrat v pět let trvající insolvenci vagonky Legios. Soud zamítl reorganizaci HMS

„Insolvenční návrh podaný jednou ze společností skupiny Czechoslovak Group považujeme za šikanózní a opakovaný pokus poškodit společnost Legios Loco,“ uvedla Háčková. Dodala, že první insolvenční návrh podala táž skupina zhruba před dvěma týdny u Městského soudu v Praze, který jej zamítl. Teď podle ní zkouší totéž u místně nepříslušného Krajského soudu v Českých Budějovicích.

Pohledávky zhruba za tři miliony jsou podle Háčkové smyšlené, insolvenční navrhovatel je získal dvojnásobným postoupením mezi nemajetnými účelovými firmami v posledních dvou týdnech. „Skupina CSG se pomocí třetích firem snaží pirátsky získat zásadní vliv v insolvenci Heavy Machinery Services a nově s pomocí podvodného insolvenčního návrhu ovládnout přes třetí firmy společnost Legios Loco,“ dodala Háčková.

Podle mluvčího Czechoslovak Group Jaroslava Martínka není společnost Car Service Partner členem této skupiny. „Proto nám nepřísluší se k záležitosti vyjadřovat,“ uvedl na dotaz ČTK Martínek.

Insolvenční návrh uvádí, že Legios Loco vlastní jen stroje za 50 milionů korun, zásoby a rozpracované výrobky za zhruba 400 milionů korun a sama firma má vůči jiným subjektům pohledávky asi za 300 milionů.

„Dlužník nevlastní nemovitý majetek, jeho výrobní činnost probíhá v areálech v Lounech, částečně v Nymburce a Horním Slavkově, tyto areály jsou ve vlastnictví tří osob,“ uvádí se ve zveřejněném insolvenčním návrhu.

Legios Loco si pronajímá část areálu lounských strojíren. Do obchodního rejstříku byla zapsána v lednu 2013. Tehdy byla jediným akcionářem londýnská společnost Legios Group, která byla také jediným akcionářem HMS (původně Legios).

Firma Legios Loco patří podle údajů v Obchodním rejstříku kyperské firmě Kirosium Limited. Lounská vagonka HMS patří britské firmě CDM Engineering.

Média už dříve psala, že za Legios Loco i za HMS stojí podnikatel žijící v Londýně František Savov obviněný v rozsáhlé kauze daňových podvodů. V minulosti to psal server iDNES.cz nebo Hospodářské noviny. Ty se odvolávaly na výpovědi bývalých členů vedení HMS, které zazněly předloni u českobudějovického soudu v řízení o úpadku HMS. Podle nich mají obě firmy stejného majitele – právě Savova.

„Z výslechů svědků před insolvenčním soudem v rámci insolvenčního řízení vůči HMS vyplynulo, že obě společnosti, HMS a dlužník jsou nejen obchodními partnery, ale i propojenými osobami, jejichž konečným faktickým společným vlastníkem je pan František Savov,“ uvádí také insolvenční návrh. Savov majetkové vazby vždy odmítal.

Doporučované