Článek
Řetězec kaváren Starbucks během dvou let přestane ve všech svých provozovnách používat plastová brčka. Nahradí je recyklovatelnými víčky navrženými tak, aby se obešla bez brček. Výjimkou bude nápoj Frappuccino, který bude prodáván s brčky z alternativních materiálů, například z papíru. Zúročily se tak snahy environmentalistů, kteří přesvědčovali řetězec, aby k této změně přistoupil.
Podle firmy je tento plán reakcí na požadavky zákazníků a obchodních partnerů. „Je to odpověď na to, jakým způsobem můžeme snížit spotřebu brček,” uvedla viceprezidentka podniku Colleen Chapmanová.
V kavárnách Starbucks se ročně spotřebuje více než miliarda plastových brček. „Nejlepší věc, kterou můžeme udělat pro životní prostředí, je brčko nepoužívat,” prohlásila Chapmanová.
Starbucks má po celém světě více než 28 000 kaváren. V České republice byla první kavárna Starbucks otevřena v roce 2008.
Plastová brčka chce postupně nahradit i řetězec rychlého občerstvení McDonald's. Ten chce ve Velké Británii a Irsku začít používat papírovou alternativu do roku 2019.