Článek
Technologickým firmám se stále víc líbí autonomní vozidla. Americký gigant Microsoft investoval do společnosti Cruise, která vyrábí samořídící auta. Obě společnosti uvedly, že díky investici několika firem se hodnota společnosti Cruise zvýšila na 30 miliard dolarů. Informoval o tom server CNN.
Microsoft se tak připojuje k japonské Hondě, která se stala významným partnerem a investorem firmy Cruise již dříve. Společně s dalšími firmami investovaly do akcií v hodnotě dvou miliard dolarů.
Společnosti neprozradily, o jak velkou část investice se zasloužil Microsoft, ani jak velký podíl díky investici ve firmě získal. Mluvčí Cruise však CNN potvrdil, že si většinový podíl stále nechává společnost General Motors.
Microsoft se tímto krokem připojuje k dalším technologickým společnostem, které investovaly do vozů s autonomním řízením. Apple nedávno oznámil, že plánuje vytvořit vlastní samořídící elektromobil. Také společnost Waymo, hlavní konkurent Cruise, je dceřinou firmou Alphabet, mateřské společnosti Googlu.
Cruise i General Motors budou také využívat cloudovou výpočetní platformu od Microsoftu k vývoji vozidel a služeb.
Společnost Cruise byla založena v roce 2013. O tři roky později ji za nezveřejněnou částku získala General Motors. V roce 2018 se stal prezidentem společnosti bývalý prezident General Motors Dan Ammann.
V roce 2017 vedení General Motors oznámilo, že taxislužby bez řidiče se jednoho dne stanou větší a výkonnější firmou než přímý prodej vozidel zákazníkům. V té době však také očekávalo, že zákazníci budou moci tyto služby využívat do koce roku 2019.
Společnost Honda ve spolupráci s General Motors vyvinula samořídící auto s názvem Origin, které má sloužit jako taxi a doručovacím službám. Nemá volant ani pedály a je navrženo tak, aby fungovalo zcela bez řidiče. Podle General Motors bude sestaveno v továrně v Michiganu GM Factory Zero, dříve Detroit-Hamtramck Assembly, která je přizpůsobena jen k výrobě elektromobilů.
Aby mohl být Origin uveden do provozu, bude potřebovat výjimku Národní správy bezpečnosti silničního provozu, protože nemá běžné automobilové komponenty jako třeba volant. Společnosti vyvíjející samořídící auta tak musí čelit nejen výzvě auto zkonstruovat, ale také prokázat regulačním orgánům, že je bezpečné.