Článek
Britská rozvědka MI6 spustila svou první televizní reklamu. Zaměřená je na ženy a jejím cílem je rozbít machistický obrázek této tajné služby, píšou britská média. MI6 v reklamě naznačuje, že stojí o kandidátky s takzvanými měkkými dovednostmi, například emoční inteligencí a kreativitou.
V reklamě, která se odehrává v mořském světě, vystupuje dítě a jeho matka. K dítěti se blíží žralok. Dítě v úleku ustupuje, než si v náruči maminky s úsměvem uvědomí, že predátor je za sklem. Průvodní hlas k tomu říká, že „nejde o to, zachovat si v nádrži se žraloky chladnou hlavu, ale zachytit tiché signály, chápat ostatní a pomoci jim vnímat věci jinak“.
Šéfka oddělení lidských zdrojů MI6, která je sama matkou, řekla v britském tisku, že rozvědka se v reklamě úmyslně snažila distancovat od své „bondovské“ image.
MI6, jejímž úkolem je provádět zahraniční špionáž, chce do roku 2021 najmout 800 nových zaměstnanců. Zájem o práci u MI6 podle britských médií vzrostl po březnovém útoku na bývalého ruského dvojitého agenta Sergeje Skripala a jeho dceru. Šéf MI6 Alex Younger uvedl, že má zájem o ty nejlepší uchazeče, včetně žen a příslušníků etnických menšin.