Hlavní obsah

Mezi Mostem a Litvínovem pojedou místo tramvají autobusy

Foto: Milan Sommer, Shutterstock.com

Ilustrační snímek.

ezi Mostem a Litvínovem začíná rozsáhlá rekonstrukce tramvajové trati. Potrvá dva roky. Náhradní kloubové autobusy by měly nápor cestujících zvládnout. Jízdní řády jsou zachovány, mění se ale některé zastávky.

Článek

Výluka začne 1. dubna. První etapa prací začne ve směru od chemického areálu Záluží na Litvínov. Náhradní autobusová doprava pojede až ke kulturnímu centru Citadela, nicméně rekonstrukce končí před litvínovským nádražím. „Vozový park jsme doplnili o devět kusů kloubových autobusů. Samozřejmě starších, ale plně funkčních, z pražského dopravního podniku. Máme problém malinko v tuto dobu sehnat řidiče, protože potřebujeme 12 řidičů autobusů navíc. Máme v plánu využít pět z Mostu a sedm z Litvínova. V této době jich máme dost nemocných nebo v karanténě. Takže děláme intenzivně nábor, ale ne vždy se podaří toho řidiče přivést,“ řekl ředitel společnosti Daniel Dunovský.

Cestujících v Mostě se výluka nyní nedotkne, přestupovat na autobusy se bude až po cestě do Litvínova v Záluží. „Budeme dodržovat jízdní řády, tak jak jsou. To znamená, že tramvaj pojede, jak má, a na ni bude plynule navazovat autobus,“ uvedl Dunovský. Až skončí první etapa, zahájí dopravní podnik zkušební tramvajový provoz. Pak se přesune rekonstrukce ze Záluží ve směru na Most.

Tramvajová trať dlouhá deset kilometrů se podle ředitele desítky let jenom udržovala. Nyní dělníci strhnou všechny trolejové sloupy, troleje, vymění všechny koleje, pražce a podloží. „Dojde k odvodnění tramvajové trati. Tramvajová trať se na řadě míst napřímí, aby se zrychlila. Zabezpečí se tím, že mezi tramvajovou trať a komunikaci budou osazeny vysoké betonové bariéry tak, aby nám auta nekončila v kolejích,“ řekl Dunovský.

Oprava trati postavené v letech 1960 až 1980 bude stát zhruba 650 milionů korun, z toho 470 milionů pokryje dotace. Zbytek částky uhradí dopravní podnik z úvěru.

Doporučované