Článek
Silničáři mají nyní dvě nabídky od potenciálních zhotovitelů, přičemž levnější - za 2,03 miliardy - předložilo sdružení firem Eurovia, Hochtief a Subterra. V původní zakázce, kterou zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, zvítězilo stejné sdružení s cenou 1,95 miliardy korun.
Stavba, jejíž začátek se odsouval několik let, tak nakonec začne se zhruba půlročním zpožděním. Původní plán před zásahem antimonopolního úřadu počítal s dokončením do konce roku 2023. Nyní Mátl uvedl, že sdružení uchazečů nabídlo dokončení za 184 týdnů, což je zhruba do poloviny roku 2024 při zahájení během podzimu.
Druhá etapa Žabovřeské zahrnuje komplikovaný úsek od křižovatky s ulicí Hlinky po Kamenomlýnský most. Kvůli rozšíření silnice ze dvou na čtyři pruhy je nutné prorazit tunel pro tramvaj, silnice také povede částečně nad řekou. Směrem na jih už je okruh řadu let postavený, na severu letos stavbaři dokončí první etapu. Po kompletním dokončení okruhu v Žabovřeské ulici zmizí „špunt“, který způsobuje tvorbu kolon nejen v dopravní špičce.
Kvůli stavbě druhé etapy se počítá také s dvouletou výlukou tramvajového provozu mezi Pisárkami a zastávkou Stránského, kudy jezdí páteřní linka 1. Tramvaje budou jezdit odklonem přes Žabovřesky.