Hlavní obsah

Město Nový Jičín používá nový vizuální styl a má i nové logo

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Město Nový Jičín se prezentuje novým vizuálním stylem. Sjednotil barvy, písma a symboly, které se používají na úředních dokumentech, vizitkách, propagačních tiskovinách, na webu i sociálních sítích.

Článek

Součástí nové vizuální identity je i značka neboli logo města, které vychází z městského znaku.

Vznikl manuál jednotného vizuálního stylu, kterým by se měli zaměstnanci úřadu i jeho organizací řídit. Dokument, který by popisoval, jak má vypadat jeho vizuální komunikace navenek, dosud město nemělo. Grafický manuál zpracovávala společnost Plus Design & Marketing. Mluvčí novojičínské radnice Marie Machková řekla, že město za manuál i logo zaplatilo 96 800 korun.

„Vytvořený manuál je návodem, jak ke komunikaci přistupovat, a také pojistkou, aby materiály, od úředních dokumentů až po sociální sítě, vypadaly podobně a každému bylo na první pohled jasné, že pocházejí z městského úřadu a jeho organizací,“ uvedl místostarosta Ondřej Syrovátka (zelení). Nový vizuální styl bude město zavádět postupně.

Znak město modernizovalo, jeho původní verzi doplňuje i varianta, v níž ruka držící zavinutou střelu nevystupuje ze štítu, ale ze svislé čáry. „Nejde však o náhradu znaku z konce 14. století. Vytvořili jsme pouze jeho moderní podobu, která bude lépe využitelná v soudobé komunikaci. Koneckonců i vzhled historického znaku se v průběhu staletí měnil. Když se podíváme na fasády domů, mříže, lavičky, najdeme desítky jeho variací,“ uvedl místostarosta.

Tvorbu dokumentu i značky město průběžně konzultovalo s Karlem Müllerem, ředitelem Zemského archivu v Opavě a členem parlamentního Podvýboru pro heraldiku, který se historii novojičínského znaku dlouhodobě věnuje. „Moderní pojetí městského znaku umožňuje i různé jeho obměny. Například ruka držící pivo jako symbol našeho Pivobraní, ruka s dárkem jako vánoční přání města nebo ruka s ‚véčkem‘ jako symbol 17. listopadu,“ uvedla Machková.

Doporučované