Článek
„Byla tady pětiletá lhůta, abychom billboardy odstranili, tak jsme je odstranili. Je to logické,“ tvrdí Pavel Slabý, šéf významného hráče ve venkovních reklamách - firmy JCDecaux. Pravděpodobně jako jediný provozovatel venkovních reklam společnost dodržela lhůtu, kterou jí stanovil zákon.
Slabý proto kritizuje konkurenci, která je zaštítěná Svazem provozovatelů venkovní reklamy. Ostatní firmy namísto odstranění billboardů od dálnic a silnic první třídy je pouze přelepily státními vlajkami. Podle právního výkladu svazu takto zakryly reklamní plochy a dostály zákonu. S tím ale nesouhlasí ani Ministerstvo dopravy, ani šéf JCDecaux.
„Je to pokus prodloužit životnost billboardů, je to pokus zrušit zákon,“ říká v rozhovoru Pavel Slabý. Podle něj vlajky ještě více přitahují pozornost řidičů a je to víc nebezpečné, než když na billboardech byly reklamy.