Článek
Řidič vybavený rouškou, rukavicemi, brýlemi a dezinfekcí a auto, ze kterého zní znělka lákající k nákupu nápojů. Městskou částí Praha 9 v pondělí poprvé projížděla pojízdná prodejna společnosti Mattoni 1873. Nabídka vozu? Vody, minerály, ochucené limonády. Za stejnou cenu jako v obchodě.
„Chceme poskytnout našim zákazníkům, především seniorům, lepší servis. Jde pouze o doplněk ke klasickým kamenným obchodům a e-shopům, které se v současné době potýkají s nedostatkem kapacit,“ vysvětluje Andrea Brožová, mluvčí Mattoni 1873.
Zatím jde o pilotní projekt s jedním vozem a jednou lokalitou. „Pokud bude ze strany zákazníků zájem, budeme uvažovat o rozšíření,“ říká Brožová a dodává, že pilotní projekt probíhá zatím pouze v Praze, po jeho vyhodnocení pak firma rozhodne o případném rozšíření.
S Mattoni na projektu spolupracuje dopravní společnost Volšatrans. Vůz je vybavený bezkontaktním platebním terminálem a napojený na EET.
A blíž k zákazníkům vyrážejí i další hráči. Do on-line prodeje potravin a následně jejich doručení domů se totiž pustily i největší české e-shopy Mall.cz a Alza.cz. Alza nabízí trvanlivé potraviny, jako jsou například nechlazené konzervy, rýže nebo těstoviny. Velká část potravin je ale prodávána po kartonech nebo velkých baleních. Například některé mouky je tak možné koupit pouze v baleních po 10, konzervy po 12 nebo 16 kusech.