Článek
Výrobce ikonických panenek Barbie firma Mattel představila při příležitosti 60letého výročí založení a také Mezinárodního dne žen novou kolekci. Tu inspiruje dvacítka žen z celého světa, jsou mezi nimi známé sportovkyně, novinářky, designérky, herečky a režisérky. Panenky jsou součástí programu Mattelu na připomínání ženských vzorů, kterými se mohou inspirovat mladé dívky, píše server BBC.
Mattel letos vytvořil například první maorskou Barbie, která má vypadat jako novozélandská sportovní reportérka a dvojnásobná vítězka světového poháru v ragby Melodie Robinsonová. „Je vážně super být vybrána k tomu, abych inspirovala mladé dívky skrze vůbec první novozélandskou Barbie – je Maorka a komentátorka,“ napsala na svůj instagramový profil Robinsonová.
Mezi panenkami jsou i tenisová hvězda Naomi Osakaová nebo handicapovaná sportovkyně Kristina Vogelová. Mattel se navíc v rámci kampaně „Dream Gap“, zavázal investovat do organizace, která se zaměřuje na vzdělávání dívek. Slíbil věnovat jeden dolar za každou panenku prodanou ve Spojených státech.
As part of our commitment to #CloseTheDreamGap, we will be donating $1 from every doll sold in the U.S. to the Barbie Dream Gap Project Fund. #Barbie60
— Barbie (@Barbie) March 6, 2019
Learn more at https://t.co/jQ83Op7BgY pic.twitter.com/2YuSpfy5G4
Mattel s feministickou kampaní začal v roce 2015, kdy do světa vypustil kolekci panenek nazvanou „Sheroes“, která se poprvé inspirovala úspěšnými ženami.
Představil i panenku Fridu Khalu, tu ale nakonec musel stáhnout z prodeje, protože se proti ní ohradila rodina slavné mexické malířky. Mattel neměl na podobu Khalo autorská práva a příbuzní si u soudu stěžovali i na to, že panenka měla příliš světlou kůži, připomněla BBC.