Článek
Úrazy, vyčerpání i ztráta v těžko dostupném terénu při nepříznivém počasí – časté události, ke kterým vyjíždí horská služba.
Díky aplikaci Záchranka má ale práci mnohem jednodušší. Upozornění o volání dostane vždy ten pracovník, který je nejblíž volajícímu a je ve službě. Automaticky ví veškeré informace o poloze, zařízení volajícího, zdravotním stavu, a pokud zvládne zraněný komunikovat, tak i o události, která ho postihla.
Stejný „balíček“ informací obdrží při nouzovém volání přes aplikaci i příslušné zdravotnické záchranné služby. Pokud volající z důvodu špatného zdravotního stavu, postižení nebo jazykové bariéry nemůže komunikovat, může přes aplikaci navolit informace o svém aktuálním zdravotním stavu.
Aplikace vznikala ve spolupráci se záchranáři i uživateli a právě proto si ji členové záchranné služby chválí. Vše je nastaveno maximálně efektivně a v plánu je ještě další rozvoj. Téměř 900 tisíc uživatelů se může za pár měsíců těšit na možnost kontinuálního sdílení polohy, elektronické vycházkové knihy a do roka snad i videohovoru s dispečery.
V jakých konkrétních případech horské a zdravotnické záchranné službě aplikace pomohla a jak takové nouzové volání na dispečinku vypadá, uvidíte v reportáži nad článkem.