Hlavní obsah

Máte dotazy ke koronaviru? Jako první zkuste virtuální sestru Anežku

Upozornění

Poslední aktualizace ve spolupráci s MZČR v rámci akce #StopCovidcz a linky 1221 (dříve 1212) byla provedena 19. 6. 2020. Informace v tomto článku už nemusí být aktuální.

Foto: Profimedia.cz

Chatbot - ilustrační snímek.

Ministerstvo zdravotnictví ČR ve spolupráci s IBM Česká republika spustilo novou aplikaci virtuální sestry Anežky. Ta vám zodpoví na nejčastěji kladené otázky, jako je prevence, léčba, karanténa, cestování, zavedená opatření a další témata, a odlehčí tím přetížené informační lince 1212.

Článek

Aplikace funguje jako chatbot, kde na vaše dotazy odpovídá virtuální sestra Anežka, která má aktualizované informace každý den, takže poskytuje aktuální odpovědi na všechny otázky ohledně onemocnění COVID-19 a na témata s touto problematikou související.

Chatbot na stránkách Ministerstva zdravotnictví funguje jako první linie pro dotazy občanů, proto ho využijte předtím, než budete volat na infolinku 1212 (můžete se podívat i sem, kde jsou odpovědi na nejčastěji kladné otázky na této lince).

Foto: MZ ČR

Virtuální sestra Anežka - logo.

Jak Anežka funguje?

Do chatbotu napíšete vaši otázku, pokud si s ní Anežka nebude vědět rady, zkuste ji formulovat jinak. Jestliže ani tak Anežka nezodpoví váš dotaz, může vás propojit prostřednictvím hlasového hovoru či videa s živým operátorem linky 1212. Sestra Anežka se postupem času zdokonaluje a díky tomu je čím dál využitelnější. Již nyní dokáže odpovědět na obrovské množství dotazů, které mnohdy nesnesou odklad.

Anežka funguje 24 hodin 7 dní v týdnu a je připravena zodpovídat dotazy všech občanů. Jestliže přepojení na operátora nebude fungovat, zachovejte trpělivost, jejich vytížení je v těchto dnech opravdu maximální.