Hlavní obsah

Masarykův onkologický ústav má vlastní aplikaci pro komunikaci s pacienty

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Masarykův onkologický ústav má jako první zařízení v ČR vlastní mobilní aplikaci nazvanou MOU MEDDI, která slouží pro komunikaci personálu s pacienty na dálku.

Článek

Aplikaci dnes představili novinářům zástupci ústavu a její tvůrci. Poslouží k videohovorům, chatu nebo telefonickým hovorům, aplikace ale umožní například i předpis receptů. Jejím cílem je úspora času, zjednodušení komunikace a zefektivnění systému. Ústav ji podle náměstka Jiřího Šeda vyzkoušel na 70 pacientech.

Aplikace obsahuje bezpečně zašifrovanou zdravotní dokumentaci. „Podání ruky a osobní kontakt nenahradí žádná technologie, ale když přijdou těžké chvíle jako pandemie covidu a není tolik času, tyto technologie nám mohou významným způsobem pomoct,“ uvedl ředitel ústavu Marek Svoboda. Dodal, že ústav se snaží mít na nejvyšší úrovni nejen přístroje na léčení, ale i komunkační technologie.

Pacienti se mohou spojit s lékařem nebo sestrou pomocí videohovoru, chatu, klasického telefonního hovoru nebo prostřednitvím sms. Neznamená to však okamžitou odpověď personálu, který má na aplikaci vyhrazený čas. Aplikace umožňuje zasílat požadavky na předpis receptu nebo edukační materiály. „Když pacienta pošleme například kolonoskopii a nebude vědět, co to je, v aplikaci se to ihned dozví, bude vědět, na co se připravit a podobně,“ doplnil Šedo.

Podle něj je aplikace milníkem v české nemocniční péči. „Stejně jako jsme zvyklí posílat platby přes internetové bankovnictví nebo ze svého mobilu, i v telemedicíně uvidíme podobný vývoj. Za pár let bude běžné, že řadu věcí půjde vyřešit na dálku například z domova bez osobní návštěvy lékaře,“ řekl Šedo.

Jedna z pacientek s nádorem Sabina E. uvedla, že jí aplikace ušetřila mnoho času. „Jsem teď mimo Brno a jsem nadšená. Nemusím kvůli všemu cestovat za lékařem. Stačí poslat smsku a na všem se domluvíme. Pomůže to v komunikaci pacienta s lékařem,“ řekla.

Doporučované