Článek
Při zkoušení se podle Kratochvíla neobjevily ani běžné dohady mezi muzikanty. Kratochvíl to řekl ČTK.
„Ani běžné rozčarování z poslechu čerstvě nahraného materiálu nebralo sebevědomí muzikantům. Naopak, nahrávky se po pár dnech zdály být docela poslouchatelné,“ uvedl.
Dodal, že po nahrávání a výběru snímků je dobré si od natočené muziky pár týdnů odpočinout. To umožní se po čase vrátit, přistoupit k nahrané muzice s nadhledem a odstupem a znovu zapnout kritický rozum i cit. „Jak někde napsal George Martin, slavný producent Beatles, je žádoucí se nenechat unést možnostmi do volných stop ještě něco nahrát; naopak je záhodno ubírat z natočeného až ‚na dřeň‘, a tak zjistit, kde leží síla, slabost nebo podstata hudební myšlenky,“ řekl čtyřiasedmdesátiletý skladatel a podnikatel.
Amulet následující po předchozí nahrávce Talisman opět nabízí instrumentální jazzrock. K pestrosti kolekce přispěli všichni členové kapely. Album končí nahrávkou Rytmožrout, v níž se často i nepravidelně střídá 3/4 a 4/4 takt a na konci hraje bubeník Filip Jeníček sólo respektující všechny nepravidelnosti rytmu. „V dobré tradici mých desek předznamenávala poslední skladba jednoho alba první skladbu alba dalšího,“ poznamenal Kratochvíl.
Předchozí album Jazz Q s názvem Talisman se v roce 2016 setkalo s příznivou reakcí hudební kritiky. Kratochvíl při té příležitosti připomněl, že doba na hudebním trhu se velmi změnila. Zatímco alba Zvěsti vydaného v roce 1979 prodala kapela Jazz Q v tehdejším Československu, Sovětském svazu a Německé demokratické republice přes 400 000 kusů, album Znovu v roce 2013 vyšlo v nákladu pouhých 1200 nosičů.
První album s názvem Coniunctio vydala skupina Jazz Q společně s Blue Effectem Radima Hladíka v roce 1970. Následovala alba Pozorovatelna, Symbiosis, Elegie, Zvěsti nebo Hodokvas. V kapele se vystřídalo mnoho významných hudebníků. Byli mezi nimi například flétnista Jiří Stivín, kytaristé Luboš Andršt, Oskar Petr a František Francl, baskytarista Vladimír Padrůněk nebo bubeník Jaromír Helešic. S kapelou zpívala britská zpěvačka Joan Dugganová, spolupracovali s ní i Petr Kalandra, Jana Koubková, Michael Kocáb či Ondřej Hejma.
Kratochvíl, majitel jednoho z prvních nahrávacích studií Budíkov, kde vznikla i alba Pavla Dobeše, Dagmar Andrtové-Voňkové nebo Michala Prokopa, v posledních letech natáčel cestopisné snímky z nejvyšších hor světa.