Článek
Společnost Mall prohlubuje ve spolupráci s ČSOB své zastoupení v sektoru finančních technologií. Pro svou služby Mall Pay získala skupina licenci od České národní banky. Prémiové služby chce Mall zákazníkům nabídnout ještě před začátkem vánoční sezony.
Vlastní platební karta
Licence pro Mall Pay hlavně znamená, že svým klientům může nabízet platební karty. Již dříve ale například fungoval systém odložených plateb, který se tímto zdokonalí. Zákazník si může objednat zboží bez větších komplikací a zaplatit později, jak uvedl pro Seznam Zprávy František Brož, tiskový mluvčí služby Mall Pay. „Můžete přeskočit platbu stiskem jediného tlačítka a vrátit se k ní, až budete například ve větším klidu, a zvolit si platební metodu, která vám vyhovuje,“ vysvětluje František Brož.
Mall Pay
Fintech vlastněný rovným dílem MALL Group a bankou ČSOB.
Jeho cílem je vytvořit ekosystém služeb, který propojí prostřednictvím spojení e-commerce a banky.
V současnosti je s Mall Pay možné nakupovat takřka na stovce českých e-shopů nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Bezrealitky.cz, LeoExpress.cz nebo Patro.cz.
V tu chvíli hradí částku za zákazníka Mall Pay a zákazník ji zaplatí do 14 dnů. Pokud tak neučiní, přijdou mu upomínky a poté i první sankce v hodnotě 100 korun. Ze začátku klient dostane tisícikorunový limit, který se mu posléze může zvyšovat. Díky licenci může Mall Pay také lépe prověřovat své klienty, kteří si o službu zažádají.
Konec dobírky
Mall Pay má především efektivně nahrazovat platbu dobírkou. Podle Františka Brože se nejedná o žádné splátkové schéma, služba má klientovi především usnadnit a lépe plánovat své nákupy. Podle tiskové zprávy české e-shopy, pokud jde o zisk licence, velmi zaostávají za svými evropskými konkurenty právě v oblasti platebních metod.
„Takzvané BNPL platební metody – tedy buy now, pay later – patří v evropském regionu k těm nejrychleji rostoucím. V ČSOB věříme, že právě v doplnění samotné platební transakce o další benefity je cesta, kterou se bude vyvíjet online i offline trh,“ píše v tiskové zprávě Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení a inovace.
Spojenectví banky s e-commerce
Spojení Mall Group a ČSOB bylo podle Františka Brože logickým krokem především proto, že se jedná o jednoho z největších bankovních hráčů a k dispozici má platební bránu, kterou využívá velké množství českých e-shopů.
„Oblast e-commerce je pro ČSOB velmi důležitá, v oblasti online placení jsme lídrem na trhu. Úzce spolupracujeme s e-shopy a přinášíme jim už dnes bezpečná platební řešení, a to nejen pro naše klienty, ale pro všechny internetové zákazníky,“ řekla Seznam Zprávám Michaela Lhotková z ČSOB. Z dat banky vyplývá, že loni zprostředkovala přibližně 36,8 milionu e-commerce transakcí v celkové hodnotě 32,4 miliardy korun.
Získat licenci se Mall Pay podařilo po několikaměsíčním úsilí a dle vyjádření společnosti se nejednalo o formalitu. „Licenční proces je opravdu náročný. V rámci licenčního řízení ČNB detailně posuzuje, jakým způsobem společnost řídí rizika, jak jsou nastaveny její interní procesy, jak je společnost finančně zajištěna nebo třeba i reálnost předpokladů, na kterých společnost staví svůj byznys plán,“ píše Richard Kotrlík, CFO a CRO MALL Pay. Jak dodal, v posledních letech se proces ještě zpřísňuje.