Hlavní obsah

Majitel Trigemy posiluje v turistickém průmyslu. Na Moravě chystá stavbu vlastního vinařství

Majitel Trigemy posiluje v turistickém průmyslu. Na Moravě chystá stavbu vlastního vinařství.Video: Jan Marek, Trigema, Seznam Zprávy

Přední pražský developer Marcel Soural posiluje investice v turistickém průmyslu. Majitel skupiny Trigema si už před několika lety pořídil lyžařské areály Monínec (kousek od středočeského městečka Prčice) a Samoty na Šumavě. Loni k nim přidal vinařství ve Veselí nad Moravou.

Článek

Na první vlastní sklizeň majitel Trigemy zatím čeká, víno pod vlastní značkou Dog in Dock už ale začal prodávat.

Projekt středně velkého vinařství, umístěného kousek od Baťova kanálu, chystá Trigema ve spolupráci s městem Veselí. „Máme s městem uzavřenou smlouvu o plánu stavby na pozemcích, na nichž bylo staré zahradnictví,“ líčí začátek projektu za zhruba 150 milionů korun majitel Trigemy Marcel Soural.

Trigema chce v areálu bývalého zahradnictví vybudovat kruhový objekt, v němž bude fungovat vinařská technologie, restaurace a společenský sál, vhodný na firemní akce nebo kongresy. Součástí projektu jsou také ubytovací apartmány se zhruba 110 lůžky.

Objekt má sloužit nejen k výrobě vlastního vína, ale také jako magnet pro turisty, kteří by tu mohli sledovat výrobní proces. Pořádat by se tu měly také firemní akce či someliérské kurzy.

„V momentě kolaudace vinařství by podle dohody městské pozemky měly přejít do našeho vlastnictví,“ popisuje Marcel Soural dohodu s městem.

Baťův kanál jako lákadlo

Atraktivitu vinařství má posílit i blízkost Baťova kanálu, na němž by mělo vyrůst nové veselské přístaviště. Hosté by se tu tak mohli zastavit během výletních plaveb.

Areál, v němž chce Trigema stavět, je v sousedství veselského zámku, jemuž dodávalo svou produkci i zdejší zahradnictví. Jeho součástí byla oranžérie z 18. století, která sloužila ještě ve 30. letech století dvacátého. Trigema ji chce zrekonstruovat do původní podoby a zahrnout do konceptu vznikajícího vinařství.

„Stavět chceme začít příští rok. Tak, abychom sklizeň vína v roce 2021 mohli už zpracovávat ve svých prostorách,“ říká Marcel Soural.

Vinařství jen na papíře, víno už skutečné

Přestože vinařství existuje zatím jen ve vizualizacích projektantů pracujících pro Trigemu, víno pod svou firemní značkou Dog in Dock už pražský developer prodává.

„Necháváme si ho vyrábět od sousedních vinařů, především od vinařství Spielberg,“ říká Soural. Vlastní vinný brand Trigema prodává ve svých gastronomických podnicích – v hotelu na Monínci, ve vinárně Trifot v pražských Nových Butovicích či ve futuristické novobutovické vinárně Cyber Dog, kde hostům nalévá místo živých číšníků robotická ruka. Pro další odbyt hledá Trigema obchodní kontakty.

Ve vlastním vinařství chce Soural do dvou let vyrábět 150 tisíc lahví vína ročně. Kromě vinařství Souralova developerská firma chystá nedaleko Monínce také projekt vlastního pivovaru. Ten je ale na samém počátku a majitel Trigemy detaily záměru zatím tají.

Doporučované