Hlavní obsah

Volby do Senátu

Čekáme na první výsledky
Výsledky voleb

Kam na kolečkové brusle v Praze: pět nejlepších inline stezek

Foto: pixabay.com

V Praze najdete trasy vhodné pro pokročilé bruslaře i začátečníky.

Inline bruslení je stále populárnější, v Česku jezdí už více než půl milionu bruslařů. Ať už se chcete dostat do formy, nebo se jen projet s přáteli či rodinou, Praha nabízí mnoho možností.

Článek

Podél řeky Vltavy na jih i na sever, po zrušené železniční trati v centru Prahy včetně projížďky tunelem nebo po okruzích na návrších v Praze 6 a Praze 7. Seznam Zprávy připravily pět tipů na trasy vhodné pro kolečkové brusle v hlavním městě, včetně praktických podrobností a map.

1. Podolská vodárna – Vrané nad Vltavou: 15,2 km

Z našeho dnešního výběru je tato stezka nejdelší, začíná pár set metrů od vyšehradského tunelu a na bruslích se dá dojet až do obce Vrané nad Vltavou – celkem to dělá 15,2 kilometru.

Brusle si můžete nasadit na lavičkách naproti nádherné novoklasicistní budově Podolské vodárny vedle stejnojmenné zastávky městské hromadné dopravy. Stezka míří přímo na jih a pokračuje podél pravého břehu Vltavy přes několik pražských čtvrtí a dále mimo území hlavního města.

Úvodní pasáž je od loňského roku zrekonstruovaná a projedete se na parádním hladkém asfaltu. První menší překážka čeká bruslaře vedle zastávky Přístaviště, kde trasa zahýbá doprava a je zde jediný prudší sjezd v celé délce stezky.

Trasa pak podjíždí Barrandovský most a pokračuje podél bývalých branických ledáren. Kvalita povrchu je nestálá, pěkné úseky občas vystřídá hrubší povrch, kde je výhodnější mít větší kolečka.

Přesně v polovině trasy na osmém kilometru projedete kolem Nádraží Modřany, další z míst, kde se dá na stezku dobře napojit. Od té chvíle čeká bruslaře už jen kvalitní hladký asfalt a nejhezčí část trasy, která vede stále podél Vltavy přes přírodní památku Modřanské a Komořanské tůně mimo Prahu až do Vraného.

Na celé stezce se nachází řada stánků s občerstvením. Většina z nich je otevřena pouze v sezoně přibližně od dubna do října, ale několik míst funguje celoročně.

Foto: Tomáš Kraus, Mapy.cz

Podél trasy se nabízí řada možností k odpočinku i dalším sportovním aktivitám.

2. Troja–Klecánky: 8,3 km

Další z delších tras, která opět vyvede bruslaře z hlavního města podél Vltavy do přírody, tentokrát severním směrem. Dostupnost ke stezce je snadná a dá se začít na mnoha místech. Auto můžete nechat na parkovištích u Loděnice Univerzity Karlovy nebo Zoologické zahrady Praha. Pěšky se dostanete na start ze Stromovky přes Trojskou lávku a městskou dopravou od zastávek Trojská nebo Zoo Praha - Troja.

Stezka vede na začátku pod zoologickou zahradou, dále pod přírodní rezervací Podhoří pod Bohnicemi a údolím Vltavy směrem na sever, po proudu řeky. Dojet se dá až k přívozu Klecánky v obci Klecany, který převáží lidi přes Vltavu do Roztok. Vy se však vydejte zase zpátky po stejném břehu.

Opačným směrem si můžete trasu prodloužit z Troje podél Povltavské ulice kolem Libeňského zámku a dále údolím Rokytky na východ až do Vysočan a Hloubětína, a najezdíte tak o několik kilometrů navíc.

Foto: Martin Vaistauer, Mapy.cz

Oblíbená trasa vede podél Vltavy. Pohled z Vyhlídky nad jezem.

3. Na Krejcárku – hlavní nádraží: 3 km

Tato stezka začíná u zastávky hromadné dopravy Krejcárek a vede směrem na jihozápad mezi Žižkovem a památníkem na Vítkově až k hlavnímu nádraží, místy zrušené železniční trati.

V úvodní části se můžete pokochat výhledy na Karlín a Libeň. Projedete skrze starý vítkovský tunel a už jste na Žižkově. Stezka pokračuje přes Tachovské náměstí kolem oblíbené restaurace Bohumila Hrabala U Vystřelenýho oka.

V této části se svezete po hladkém asfaltu až k mostu přes Seifertovu ulici nedaleko hlavního nádraží, kde trasa končí.

Foto: Martin Vepřek, Mapy.cz

Trasa vede i starým vítkovským tunelem.

4. Ladronka: 4,2 km

Okruh na Ladronce je pro většinu bruslařů v Praze velmi známý a hojně navštěvovaný. Auto se dá ponechat na parkovišti před Kauflandem v ulici Bělohorská. Tunelem podjedete ulici Kukulova a už jste na okruhu.

Hromadnou dopravou se sem dostanete nejlépe tramvají ze zastávek Vypich nebo Obora Hvězda nebo autobusem 191 z některých zastávek v ulici Tomanova.

V centrální části okruhu se nachází usedlost Ladronka. Ze služeb v okolí můžete využít půjčovnu a servis inline bruslí, dětské hřiště nebo beachvolejbalový kurt. Výlet si můžete zpestřit i vystoupáním na rozhlednu Šiška – to ovšem raději bez bruslí.

Foto: Míra Tomanec, Mapy.cz

Ladronka patří mezi pražskými bruslaři k nejoblíbenějším.

5. Inline dráha Letenské sady: 1,3 km

Okruh na Letné je z našeho výběru sice nejkratší, ale i tak stojí za to díky příjemnému prostředí, výhledům i možnostem občerstvení. Do místa oblíbeného nejen pro bruslaře se dostanete ze zastávky Korunovační a poté podél budovy Gymnázia Nad Štolou. Druhá možnost je trochu delší a náročnější – ze zastávky Čechův most, pak je však potřeba vyšlapat letenské schody.

Ten, komu nepostačí krátký okruh, může k bruslení využít i chodníky a stezky v celém okolí Letenských sadů. Celá oblast je přístupná i mnoha dalším sportům. V okolí se nachází skatepark, tenisové kurty, basketbalové, fotbalové a dětské hřiště nebo venkovní posilovna. Po náročném tréninku je k dispozici mnoho míst k občerstvení s venkovním posezením a také jedna z nejhezčích vyhlídek v Praze.

Foto: Mapy.cz

Bruslařský okruh v Letenských sadech je vhodný i pro začátečníky.