Článek
Původem opravář důlních strojů Milan Luštinec by mohl hollywoodským scénáristům sloužit jako předloha pro příběh o americkém snu.
První snowboard vyrobil metodou pokus – omyl a ze začátku „prkny“ zásoboval jen své přátele. Po uzavření dolu, ve kterém pracoval, ale vsadil na vlastní výrobu a začal podnikat. Měl však smůlu na společníka i obchodního partnera a když bylo firmě i jemu nejhůř, zachránil ho rakouský podnikatel. V jednu hodinu ráno a na parkovišti.
Dnes jsou firma a hlavně její lyže na sjezdovkách vidět stále více. A uspěla i v tendru na lyže pro horskou službu. „Dali jsme jim lyže na testování a oni si je pak vybrali. Měli i speciální design. Přišlo mi, že by bylo dobré, aby na první pohled bylo jasné, že to jsou lyže záchranáře, “ říká Luštinec.
Lusti sází na spolupráci s designéry. Navrhnout vlastní lyže si za příplatek 3 tisíce může ale každý. „Dnes je doba pro malé značky. Spousta lidí už nechce mít velké gigantické značky a chce mít něco výjimečného. Doba tomu nahrává, " říká Luštinec s tím, že v Česku se jim daří bojovat i cenou. Podle něj není rozdíl mezi lyžemi za třináct tisíc a těmi dražšími.
„Od určité hodnoty tu lyži neuděláte jinak. Nemáte co do ni dát, aby to mělo jinou hodnotu. A to už vůbec nemluvím o určitých vlastnostech. Ta lyže nemá hodnotu materiálově. Je jen exkluzivní pro určitou skupinu lidí,” říká Luštinec s tím, že i výkon na ní může být horší. „Většinou si takovou lyži koupí lidé, kteří ani tak moc nelyžují, takže není tak sportovní,” dodává Luštinec.