Hlavní obsah

Luminar Technologies vede jeden z nejmladších ředitelů na burzu

Foto: Flickr - Collision Conf - Creative Commons

Austin Russell v roce 2018 na technologické konferenci Collision.

Úspěšný start-up Luminar Technologies, který se zabývá výrobou laserových senzorů pro autonomní auta, se stěhuje na burzu. V pondělí byla podepsána dohoda o fúzi se společností Gores Metropolous, která přechod zajistí.

Článek

Odchod z prestižní Stanfordovy univerzity by zřejmě málokomu přinesl prospěch. Austin Russell však tuto školu v roce 2012 opustil, aby se mohl více soustředit na svůj projekt autonomních vozidel. O osm let později se ukazuje, jak správně se rozhodl.

Austin Russell v současnosti vede start-up Luminar Technologies na akciové trhy pomocí specializované firmy Gores Metropoulos, jak vyplývá z pondělní zprávy společností. Ve svých 25 letech se tak stane jedním z nejmladších generálních ředitelů veřejně obchodovatelných společností, píše agentura Bloomberg.

Russell si ve firmě udrží dominantní postavení. Podle dohody se specializovanou akviziční společností Gores Metropoulos, s níž se Luminar spojí, mu bude náležet 86 procent všech hlasovacích práv, vyplývá z registračního dokumentu představeného v pondělí. Po uzavření fúze s Gores Metropoulos je tržní ohodnocení odhadováno na 3,4 miliardy dolarů.

Gores nabízí investiční nástroje, které se letos dostaly na výsluní a nabízejí rychlejší cestu pro začínající podniky, které se chtějí stát veřejně obchodovatelnými bez počátečních rizik veřejné nabídky.

Sto tisíc dolarů do začátku

Mladý podnikatel bude jediným vlastníkem akcií třídy B, které mají desetkrát silnější pozici než jejich sourozenci ze třídy A. Díky majoritnímu postavení bude mít kontrolu nad sestavou představenstva Luminaru a také si ponechá právo na důležitá rozhodnutí. Gores Metropoulos bude vlastnit přibližně 11 procent společnosti.

A čím je Luminar Technologies speciální? Austina Russella v jeho 17 letech podpořil miliardář Peter Thiel svými 100 tisíci dolary, aby mladík mohl odejít z prestižní vysoké školy a naplno se věnovat Luminaru.

Společnost vyrábí senzory pro detekci a měření vzdálenosti pomocí technologie Lidar, která funguje na podobném principu jako sonar v ponorkách. Místo zvukových vln ale používá lasery. Vysílá laserové paprsky, které se odrážejí od rozličných povrchů, a poté je senzory znovu zachytí. Díky tomu vzniká detailní obraz, podle něhož se autonomní vozidlo může řídit.

Foto: Wikipedia - Daniel L. Lu - Creative Commons

Ilustrační fotografie prostředí vytvořené pomocí technologie Lidar.

Tyto senzory jsou však velmi drahé a Luminar Technologies se podařilo jejich cenu výrazně srazit. Toho si v květnu všimla i automobilka Volvo a nabídla mladému Američanovi spolupráci. Od roku 2022 by měly být nové vozy Volva schopné díky této technologii autonomně jezdit po dálnicích, jak píše web TechCrunch.

Právě spolupráce s Volvem uspíšila dle slov zakladatele jejich příchod na burzu a využití služeb Gores Metropoulos. Podobně na akciové trhy vstupovala i konkurence Tesly, automobilka Nikola. Luminar bude zapsán na burze Nasdaq pod burzovním kódem LAZR po dokončení fúze s Gores Metropoulos, která je očekávána ve čtvrtém čtvrtletí.

Doporučované