Hlavní obsah

Loni byly žně. Letos budeme skromnější, říká šéfka prodejce elektra

Rozhovor s Jitkou Dvořákovou, generální ředitelkou CZC.cz.Video: Markéta Bidrmanová, Seznam Zprávy

Svět patří vítězům, ale druhý největší prodejce elektroniky CZC.cz zůstává spokojenou dvojkou. „Náskok Alzy nepřekonáme, i když se nám extrémně dařilo. Letos mohou být tržby skromnější,“ předpovídá šéfka firmy Jitka Dvořáková.

Článek

„Loni to byly žně. Letos poptávka nemusí být tak vysoká a bude kombinovaná s nedostatkem,“ naráží Dvořáková na chybějící čipy, které brzdí výrobu. Zatímco loni firma meziročně rostla o 30 procent a utržila 5,5 miliardy korun bez DPH, letos bude výsledek patrně slabší.

„Když se podívám na leden až srpen, tak jsme rostli těsně nad 20 procenty, ale teď v září přijde zlom,“ vysvětluje ředitelka společnosti CZC.cz. Právě období od října do ledna je pro prodejce nejen elektra klíčové. I v CZC dělá necelou polovinu všech ročních tržeb. Nižší chuť utrácet a chybějící zboží však dělají obchodníkům vrásky.

Bude to znít hloupě, ale ambice být jedničkou nemáme. Tohle není reálné.
Jitka Dvořáková, šéfka CZC

Podařilo se nám utéct, ale Alza je daleko

Nejen CZC.cz, ale i Datart a další koukají k jedničce na trhu Alze hodně zespoda. Její náskok však Dvořáková, která CZC převzala v roce 2013, stahuje dolů. „Když jsem do CZC přišla, bylo nás za Alzou víc, tři nebo čtyři. Nám se podařilo jim utéct. Dostali jsme se do vakua, kde nám nikdo zásadně na záda nedýchá, a před námi je hrozně daleko.“

„Obratově jsme stále ta dvojka na onlinovém trhu. Loni přibyl velký hráč spojením HP Tronicu a Datartu, to je velká konkurence,“ říká Dvořáková pro SZ Byznys. CZC je zase součástí silné skupiny Mall Group.

„Bude to znít hloupě, ale ambice být jedničkou nemáme. Tohle není reálné. Alza jde cestou velké nákupní galerie, my podle hesla, že švec se má držet svého kopyta, budeme zůstávat u té naší kategorie,“ říká Jitka Dvořáková. Tedy u mobilů, notebooků, her a herní techniky a nejrůznějších komponentů.

Potřebujeme i kamenné krámy

Cíl pro nejbližší měsíce je posílit kamenné pobočky. Výdejních míst má CZC 70, k tomu franšízové pobočky a zboží je k vyzvednutí i v tisících Uloženek a Zásilkoven. „Nezměníme se v maloobchodní síť. Ale když si zákazník něco zapomněl objednat online, když mu dojde materiál do tiskárny, musíme mu to umět nabídnout,“ plánuje Dvořáková.

„Soustředíme se na zlepšení kvality. Potřebujeme, aby všechny franšízy vypadaly podobně jako naše pobočky. Aby naši pracovníci byli experti, kteří pomůžou. Aby pomohli babičce vybrat mobil pro vnučku, aby se doma nemusela trápit s počítačem,“ doplňuje.

Doporučované