Článek
Mezinárodní marketingový tým obchodního řetězce Lidl odmazal z akčního letáku křesťanské kříže z vrcholků sakrálních budov. Santorinské chrámy bez typického zakončení se v letáku objevily v rámci „Řeckého týdne”. Tento krok vyvolal v mnoha lidech pobouření, ale stal se i terčem satirických koláží.
Zveřejnil(a) TMBK dne 2. září 2017
Ke kroku Lidlu se v otevřeném dopisu řeckému velvyslanci vyjádřil i kardinál Dominik Duka. V listu čin odsoudil a velvyslanci se omluvil. „Zatím jde ,jen’ o falšování fotografií, ale jsou zde obavy, že zakrátko může dojít k odstraňování skutečných křížů i z kostelů. Naše evropská civilizace je tvořena několika kořeny, řecká demokracie a filozofie je jedním z těch nejdůležitějších. Jejich neznalost, ignorování a potlačování jejich vnějšího výrazu svědčí o prioritách, které mají někteří obchodníci,” píše mimo jiné Duka.
Lidl v pátečním prohlášení uvedl, že cílem firmy rozhodně nebylo kohokoliv urazit, a omluvil se, pokud se tak stalo. „V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden. Design obalu proto nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem," řekla k situaci mluvčí Zuzana Holá.
Součástí obchodní politiky Lidlu jako mezinárodní obchodní společnosti je podle ní zachování náboženské a politické neutrality. Do budoucna bude firma při tvorbě dalších návrhů obalů brát aktuální zkušenost v potaz.