Článek
Dosud cestující chodili na toaletu do provizorní stavební buňky, ve druhé buňce byla informační kancelář. „Hořičáci a lidé jezdící do Hořic mají zázemí, které odpovídá 21. století. Dosavadní stav byl ostudou Hořic,“ řekl starosta Aleš Svoboda (Šance pro rozvoj). V přízemní bezbariérové odbavovací haly je čekárna, informační kancelář, toalety, zázemí pro řidiče autobusů a úschovna kol. Fasáda objektu je z pískovce, který je pro Hořice typický, dalšími materiály jsou dřevo a beton. Podoba budovy je podle Poura inspirována železniční zastávkou v Čeladné v Moravskoslezském kraji postavenou před devíti lety.
V minulosti město u nádraží plánovalo stavbu haly za několik desítek milionů korun, ale kvůli investici Město bez bariér za 160 milionů korun již nemělo na stavbu haly peníze. „Tehdy ani nebyly na takovou stavbu dotační tituly. Rozsah budovy byl také později přehodnocen a redukován,“ řekl místostarosta Martin Pour (Hořičtí patrioti).
Stavba odbavovací haly přišla na 10,5 milionu korun včetně DPH, dalších 2,5 milionu korun stála úprava odjezdových stání a nástupišť. Město na stavbu získalo z evropského programu IROP dotaci 11 milionů korun a 650.000 korun dostalo od státu.
Hořice nejsou jediným městem v Královéhradeckém kraji, které investovalo do zlepšení veřejné dopravy. Letos v červenci otevřela Jaroměř na Náchodsku autobusový terminál téměř za 70 milionů korun. Autobusový terminál s odjezdovou halou buduje Nová Paka na Jičínsku, vzniká na místě původního autobusového nádraží. V roce 2018 otevřely nová autobusová nádraží města Hostinné na Trutnovsku a Broumov na Náchodsku.