Hlavní obsah

Lidé nevyhazují potraviny schválně. Zrazuje nás ale náš životní styl, říká šéf řetězce Tesco

Kvůli dvojí kvalitě potravin i recyklovatelnosti obalů se snažíme „domlouvat“ i dodavatelům značkových potravin, říká šéf Tesca Matt Simister.Video: Adam Junek, Seznam Zprávy

Chceme samozřejmě prodávat co nejvíce. Když ale lidem budeme nutit, co nechtějí, přestanou k nám chodit, míní Matt Simister.

Článek

Více menších franšízových obchodů, jako je Žabka, a větší rozvoj on-line nakupování. To jsou plány britského řetězce Tesco v České republice. Menší a rychlejší nákupy jsou totiž podle šéfa firmy pro střední Evropu Matta Simistera aktuálním trendem. Ten také může pomoci zastavit plýtvání s potravinami. Každý Čech totiž v průměru vyhodí na 80 kilo potravin ročně.

„On-line nákupy zatím tvoří velmi malou část, zhruba dvě procenta celkových tržeb. Ale teď má přístup k on-line nakupování u nás jen asi třetina zákazníků. To číslo bychom chtěli zvýšit,“ říká Simister v rozhovoru pro Seznam.

Nestojí však za tím, že lidé nakupují více, než jsou schopni spotřebovat, také neustálé slevové akce obchodních řetězců? „Je pravda, že zákazníci jsou tady cenově citlivější než třeba ve Velké Británii a slevových akcí je tu více. Ale platí, že pokud bychom zákazníkům vnutili něco, co si koupit nechtějí, nebudou se vracet. A my potřebujeme loajální zákazníky,“ tvrdí Simister.

Jak se staví Tesco k celoevropsky skloňované dvojí kvalitě potravin? Plánuje další prodeje velkých obchodů jako bylo nákupní centrum v Letňanech nebo nedávno pražský obchodní dům My? Je aktuální trend veganských potravin jen přechodnou záležitostí nebo budoucností potravinářství?

Také o tom mluví Matt Simister, který má na starosti trhy v Česku, Maďarsku, Polsku a na Slovensku, v rozhovoru pro magazín Barvy byznysu.

Ekonomický magazín Byznys vysílá celoplošná Televize Seznam každý všední den v premiéře od 14:00 a v reprízách pak od 18:00 a 22:30.

Jak nás naladit? Jednoduchý návod najdete ZDE.

Doporučované