Článek
Banka Equa bank musela v noci na neděli neplánovaně odstavit své bankovní systémy, na účtech jejích klientů se totiž v sobotu začaly zobrazovat chybné částky.
Nyní už systémy znovu fungují, řekla mluvčí banky Kateřina Petko. Chyby v zobrazovaných částkách se pohybovaly i v milionech korun, řekl jeden z klientů banky.
„Equa bank musela přistoupit k neplánované odstávce bankovních systémů, ke které došlo dne 7. srpna ve 23:11 hodin a která byla ukončena dne 8. srpna v 04:59 hodin,“ uvedla mluvčí.
„Odstávka byla způsobena technickými problémy na straně banky, kdy došlo ke krátkodobé chybě, která následně způsobila zobrazení chybné výše zůstatků na klientských účtech,“ doplnila Petko.
Podle mluvčí Petko jsou nyní účty drtivé většiny klientů plně funkční a v pořádku. Problémy se projevovaly zobrazováním nesprávných částek na účtech některých klientů.
Jeden z nich řekl, že měl v sobotu v noci na svém účtu částku o více než 100 tisíc korun vyšší, než měl původně mít, jeho bratr pak dokonce o tři miliony korun vyšší.
Jiným klientům naopak chyba zůstatek na účtu snížila, což jim mohlo eventuálně způsobovat problémy při některých akutních platbách kartou. Podle klienta zatím banka o problémech své zákazníky neinformovala, na telefonní infolince mu operátorka pouze poradila zablokování karty.
Banka podle Petko nyní situaci intenzivně šetří, a to i se svým dodavatelem systému. Přesné příčiny ani počet klientů, které chyba postihla, zatím však nezná.
Případy, kdy klienti provedli s nesprávnými částkami na svých účtech během kritické doby nějaké transakce, banka podle mluvčí řeší individuálně.
Klienti, kteří i po odstávce evidují na svých účtech jakékoli nesrovnalosti, mají podle Petko kontaktovat klientské centrum banky, případně svého bankéře na pobočce.