Článek
Každý den zavřených restaurací, školních jídelen či hotelů připravuje mlékárenskou společnost Madeta o 1,2 milionu korun. Výpadek se ale daří nahradit v obchodech.
„Zatím to překrýváme tím, že jsme úspěšní v supermarketu, ale samozřejmě výpadek z gastra je cítit,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy majitel Madety Milan Teplý s tím, že jinak byl ale pro firmu uplynulý rok úspěšný.
„Já nechci demoralizovat kolegy, kteří dělají v jiných segmentech produkce. Potraviny – tam je prostě dáno, že lidé jíst musí a jíst budou. A čím dál víc, když jsou doma. Nám se v tomto směru dařilo. Náš hospodářský výsledek po zdanění je 260 milionů,“ říká Milan Teplý s tím, že tržby firmy byly ve výši 5,6 miliardy korun.
Výsledky jsou zatím neauditované, růst je ale značný. V roce 2019 dosáhly tržby 5,54 miliardy korun a zisk po zdanění 208,2 milionu.
„Z tohoto pohledu bychom mohli být spokojeni. Ale bojím se, že to dusno, které leží nad lidmi, zapříčiní to, že lidé možná přestanou i jíst,“ dodává Teplý.
Desítky výrobků v portfoliu
Největší česká mlékárna Madeta má v portfoliu na dvě stovky produktů. Vyrábí jogurty, tvarohy, máslo a celou řadu sýrů a další výrobky. V loňském roce investovala 820 milionů korun do sýrárny v Plané nad Lužnicí. Tu otevřela na konci roku. Kromě sýrárny v Plané má další tři závody – v Českém Krumlově, Jindřichově Hradci a Pelhřimově. Denně zpracuje 900 000 litrů mléka.
Celý rozhovor s Milanem Teplým přineseme na Seznamu v následujících dnech.