Článek
Náklady, které způsobí vyřazení letadel z provozu, Boeing odhaduje na téměř 19 miliard dolarů. To je zhruba dvojnásobek toho, co odhadoval v předchozím kvartálu. Firma dnes také uvedla, že plánuje další snížení výroby letounů 787 Dreamliner.
Poslední čtvrtletí loňského roku Boeing uzavřel s provozní ztrátou 2,53 miliardy dolarů, zatímco ve stejném období předchozího roku měl zisk 3,87 miliardy USD. Výnosy pak meziročně klesly na 19,91 miliardy z 28,34 miliardy dolarů před rokem.
Provoz letadel 737 MAX byl loni v březnu v celém světě přerušen po tragických nehodách těchto strojů v Indonésii a Etiopii, při kterých zahynulo celkem 346 lidí. V prosinci se Boeing rozhodl pozastavit výrobu těchto letadel a minulý týden předpověděl, že regulátoři schválí jejich návrat do vzduchu asi až v polovině letošního roku.
Minulý měsíc byl nucen rezignovat šéf společnosti Dennis Muilenburg. „Přiznáváme, že nás čeká hodně práce,“ uvedl s ohledem na hospodářské výsledky jeho nástupce David Calhoun.
V kontextu čínsko-americké obchodní války klesla v Číně poptávka po strojích 787 Dreamliner. Boeing tak musí snížit výrobu těchto strojů, což se negativně podepsalo na finančních výsledcích. A to v době, kdy firmě stoupá zadlužení.
Boeing teď vyrábí 14 letadel 787 Dreamliner měsíčně. V říjnu firma oznámila, že ke konci letošního roku jejich výrobu sníží na 12 měsíčně, a teď uvedla, že na začátku roku 2021 výroba klesne na deset letadel měsíčně.
Akcie Boeingu, které za poslední rok výrazně oslabily, na výsledky hospodaření dnes reagovaly příznivě. Před začátkem obchodování na burze v New Yorku vykazovaly růst skoro o tři procenta nad 325 dolarů.