Článek
Koncert s názvem Lilium mezi trním se uskuteční v kostele sv. Šimona a Judy na Starém Městě a v podání sopranistky Hany Blažíkové a souboru Collegium Marianum zazní hudba Adama Michny z Otradovic, Vincenza Albriciho či Samuela Capricorna.
„Lilium mezi trním uvede posluchače do světa raně barokní hudby v českém království a nabídne vytříbenou hudební virtuozitu v kontrastu s prostotou, avšak působivou lyrickou poetiku strofických písní rytíře Václava Adama Michny z Otradovic,“ uvedla hlavní dramaturgyně festivalu Jana Semerádová.
Letos se mimořádně kvůli vládním opatřením kvůli koronaviru uskuteční dva koncerty zahraničních interpretů na začátku září. Polský hráč na violu da gamba Krzysztof Firlus a cembalistka Anna Firlusová vystoupí 3. září v Zrcadlové kapli na Mariánském náměstí. Festival uzavře 7. září v trojském zámku německý soubor NeoBarock s programem Pallas nordica s podtitulem Hudba pro královnu Kristýnu Švédskou.
„Následující den po koncertě Pallas nordica se budou členové ansámblu NeoBarock věnovat zájemcům z řad hráčů na barokní housle, violu a cembalo i řad veřejnosti během půldenního workshopu zaměřeného na instrumentální hudbu německého baroka,“ podotkla Semerádová.
Festival začal 23. července v Emauzském opatství v kostele Panny Marie Na Slovanech koncertem s názvem Meditatio. Program zahajovacího koncertu lákal na duchovní moteta komponovaná pro francouzský královský dvůr v 17. století. Na dalších třech koncertech, které se konaly na zámku v Troji a kostele sv. Martina ve zdi, si mohli návštěvníci poslechnout španělskou středověkou hudbu či italskou hudbu ze 17. století. „Mám obrovskou radost, že se i v letošním poněkud neobvyklém ročníku podařilo oslovit a zaujmout hudební publikum,“ dodala Semerádová.
Letošní ročník pokračuje v programové linii připravované ve spolupráci s Centrem pro barokní hudbu ve Versailles, na níž se podílí Francouzský institut v Praze. Podtitulem letošního ročníku festivalu je „Nobilitas“, koncerty sledují urozenost, ušlechtilost a její podoby v širokém slova smyslu, a také, jak se měnila v průběhu času ve vazbě k evropské hudební kultuře.