Článek
Stěžejní částí příprav každého pilota je speciální letecký simulátor. Petr Kopfstein má ten svůj v rodných Karlových Varech. Do počítačového systému se zadají přesné souřadnice nafukovacích pylonů, které odpovídají reálné trati. „Trať je naprosto identická jako v reálu, jen u toho samozřejmě necítíme přetížení jako ve skutečném letadle. Každou trať si můžeme před závodem minimálně stokrát proletět na simulátoru, vyzkoušet si různé strategie, což nám obrovsky pomáhá,“ říká Kopfstein.
Kromě teoretické přípravy a létání na simulátoru musí mít piloti také výtečnou fyzickou kondici. Nejvíce namáhanou částí těla je pak díky kompresím zejména páteř. „Musíme proto hodně rehabilitovat a provádět kompenzační cvičení. Do toho probíhá i fyzická příprava, která ale není nijak konkrétní a plánovaná, dělám zkrátka spoustu dalších sportů. Chodím cvičit, jezdím na kole i cvičím v posilovně. Záleží na náladě a také na počasí,“ vysvětluje.
Budapešť je součástí Red Bull Air Race od samého založení a poprvé se zde letělo už v roce 2003. Od té doby je tato zastávka jednou z nejpopulárnějších v celém seriálu. Piloti se prohánějí nad Dunajem hned vedle parlamentu a startuje se proletem pod známým Széchenyiho řetězovým mostem. Trať je velmi rychlá a umí být také pořádně zrádná.
„Nejsou tam nikterak extrémní přetížení a trať je velmi úzká. Rozhodovat se bude ve vertikálních manévrech, ve kterých musíme změnit směr o 180 stupňů. Každý tady má jinou strategii a právě tyhle pasáže budou klíčové,“ ví český pilot.
Kvalifikace čtvrtého závodu letošního ročníku je na programu v sobotu od 16 hodin. Hlavní závod pak o den později od 13 hodin.