Článek
Podle Generálního ředitelství pro civilní letectví (DGCA) v Indii byla na vině posádka letadla, která zapomněla stisknout tlačítko pro vyrovnání tlaku na palubě.
„Posádka zapomněla při stoupání vyrovnat tlak na palubě prostřednictvím spínače. Došlo tak k jeho snížení, přičemž na pasažéry vypadly i kyslíkové masky,” vysvětluje mluvčí DGCA.
Jet Airways v prohlášení uvedla, že „let 9W697 se musel obrátit kvůli ztrátě tlaku na palubě letadla”. Mluvčí společnosti přitom ale odmítla potvrdit, že by na vině byla posádka, jak uvedlo indické Generální ředitelství pro civilní letectví.
„Letadlo B737 se 166 pasažéry a pěti členy posádky na palubě přistálo v pořádku v Bombaji,” napsala letecká společnost Jet Airways v prohlášení. „Všechny pasažéry jsme bezpečně dostali až k terminálu, kde na potřebné již čekala první pomoc.”
Zároveň však letecká společnost „stáhla posádku z jejího běžného pracovního režimu kvůli probíhajícímu vyšetřování”. Místo zrušeného letu pasažérům zajistila jiný.
„Viděl jsem spoustu lidí krvácet z nosu,” popsal pro CNN jeden z pasažérů Joel D'Souza. „Sundal jsem si kyslíkovou masku jenom na vteřinku a hned jsem cítil takovou dušnost a horko. Nikdo nám nic neřekl, takže nikdo z nás ani nevěděl, co dělat.”
Vzduch za nízkého tlaku je řídký a sušší a při vdechování může způsobit krvácivost z nosu. Proto je letadlo vybaveno zařízením, které na palubě simuluje nižší nadmořskou výšku zvyšováním tlaku při stoupání a jeho snižováním při přistávání letu.