Článek
Zastavil, aby pomohl u dopravní nehody. Ta byla ale uměle vytvořená a její scénář naaranžovaný tak, aby prohrál sázku o ferrari. Teprve o pár měsíců později se Leoš Mareš dozvěděl, že o auto vůbec nešlo, a nevědomky posloužil k propagaci hned dvou věcí – zastavování u nehod a takzvanému „hejtování“ na internetu.
Na to, že jen každý z 10 řidičů v Česku zastaví u dopravní nehody, a na problém nenávisti na internetu totiž upozornila nejnovější One Man Show internetového eskamotéra Kazmy. Mareš byl nedobrovolný aktér dílu, který má podle autorů pořadu vyšší poselství.
„Díl, kdy jedna celebrita ukradne auto druhé celebritě, není něco, co bychom udělali,“ říká ke sporné části pořadu spoluautor a režisér OMS Markus Krug. Z videa totiž není 100% znát, že od začátku opravdu nešlo jen o ferrari. Tuto teorii pak přiživil ve svém prozatím jediném vyjádření k show i sám Mareš.
Krug ale trvá na tom, že od začátku šlo jen o to, poukázat na palčivé problémy společnosti a Leoš Mareš a jeho ferrari byli jen prostředky.
„V díle s Prostřenem a Touretteovým syndromem jsme se zavázali, že pokud to bude možné, chceme náš dosah použít pro dobrou věc. A to je něco, čeho se držíme,“ dodává Krug.
Nepůjdeme přes mrtvoly
Autoři sami jsou si způsobu provedení na hranici morálky vědomi. I proto se ve videu Leoši Marešovi důrazně omluví. Kde je ale pro ně hranice, za kterou třeba v budoucnu při prosazování svých myšlenek nepůjdou, Krug přesně nespecifikoval.
„Nepůjdeme přes mrtvoly. Nejdeme za mantinely toho, co považujeme, že je v pořádku a morální,“ vysvětluje režisér a dodává a shrnuje filozofii, se kterou pracují: „To, co je na konci, je důležité.“
Markus Krug je hybatelem One Man Show. Mužem v pozadí, který vymýšlí obsah i zpracování show a který de facto Kazmu řídí. Kazma pak Markuse doplňuje a je tváří pořadu. Na rozhovor s Markusem Krugem, ve kterém vysvětlí, jak to bylo s milionem korun, který jim místo auta Leoš Mareš nabídl, se podívejte ve videu nad článkem.