Článek
Vypsání zakázky dnes schválili pražští zastupitelé. Kdy přesně stavba začne, zatím není jasné, hotova má být za asi dva roky. Projekt pro město udělala společnost AI Praha. Město nechává rozpracovat rovněž studii přeměny ostrova Štvanice.
Lávka doplní dosud chybějící pěší a cyklistické spojení mezi vltavskými břehy a ostrovem Štvanice. Ten je nyní přístupný pouze na jeho západním cípu přes Hlávkův most. „Lávka je plánována již dlouhá desetiletí. Nyní se dostáváme do situace, kdy vypíšeme zakázku na její stavbu,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Lávka je navržena jako železobetonová konstrukce z prefabrikovaných částí. Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. Na karlínském břehu naváže na místní cyklostezku. Do konce roku by měl magistrát podat žádost o stavební povolení. Stavět by se mohlo začít v příštím roce.
Dlouho plánované proměny by se v dalších letech měl dočkat i ostrov Štvanice. Na podobu úprav vypsalo město architektonickou soutěž, ve které v roce 2013 uspělo architektonické studio RKAW. Následně se projekt na několik let zastavil, až začátkem letošního roku město zadalo architektům rozpracování původního návrhu do podrobnější koncepční studie.
Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice poprvé vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002. Nyní Karlín a Holešovice propojuje přívoz, který by měl po dokončení lávky přestat jezdit.