Článek
Přijetí cizince za člena akademie je ojedinělou událostí, této pocty se dostalo jen několika zahraničním osobnostem múzických a výtvarných umění. Kvůli přijetí Kyliána a významu jeho díla navrhla akademie i novou kategorii – Choreografie.
Kylián v proslovu ocenil, že se tanec a choreografie staly novou uměleckou kategorií akademie. Podle Kyliánových slov je tanec těžko uchopitelná múza. „Tanec je nejpomíjivější a nejzranitelnější forma umění. Žije a umírá v okamžik svého stvoření,“ řekl. Zároveň ho ale považuje za nejosobitější způsob komunikace a za nejvěrnějšího společníka člověka, který nás provází v každodenním životě od narození až do smrti.
Prvním českým členem Akademie krásných umění se v roce 1835 stal hudebník Antonín Rejcha, druhým v roce 1896 historik a malíř Václav Brožík.
Kyliánova cesta k tanci vedla od akrobacie přes baletní přípravku Národního divadla na Taneční konzervatoř Praha. Stipendium na Královské baletní škole v Londýně znamenalo klíčové setkání s choreografem Johnem Crankem, který mu nabídl angažmá ve Stuttgartském baletu. V roce 1975 přijal nabídku na umělecké spoluvedení Nizozemského tanečního divadla (NDT) v Haagu. V roce 1978 byl po úspěchu baletu Sinfonietta jmenován uměleckým ředitelem NDT. Od 70. let vytvořil stovku baletů, z nichž tři čtvrtiny byly právě pro NDT. Je držitelem mnoha ocenění, včetně Ceny Nižinského udělené v Monte Carlu nebo francouzského řádu Čestné legie.