Článek
Obyvatelé Jižního Města navíc lávky podle TSK nevyužívají. „V tuto chvíli se neuvažuje o jejich náhradě,“ uvedla na dotaz ČTK mluvčí TSK Barbora Lišková.
TSK nyní hledá ve výběrovém řízení firmu, která demolici provede. Spodní stavbu lávky tvoří železobetonové pilíře založené na pilotách, zatočená rampa je podepřená ocelovými sloupy. V jedné ze svých částí se pak přímo dotýká budovy pneuservisu. Vybraná firma kromě samotné demolice také zajistí autorský dozor nebo bude mít na starosti dohled nad dodržováním pravidel bezpečnosti práce.
„Předpokládaný termín zahájení prací je v prosinci 2020, ale je to podmíněno vydáním pravomocného rozhodnutí k demolici,“ uvedla Lišková. Dokončení demolice je zamýšleno do 33 dnů od předání staveniště vybrané firmě.
V Opatovské ulici v minulých letech TSK nechala zbourat také lávku mezi místní poliklinikou a budovou, ve které sídlí mimo jiné pobočka městské knihovny. Rovněž tato lávka byla ve špatném technickém stavu. Na jejím místě byla vystavěna nová.
Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Nová lávka byla dokončena letos v říjnu. Praha aktuálně řeší také opravu Hlávkova mostu. Ve špatném stavu je také Palackého most a TSK letos zahájila opravu spodní části vytíženého Barrandovského mostu.