Hlavní obsah

Kvůli koronaviru ztratily miliardy. Miliony darují luxusní značky na boj

Luxus a koronavirus: ztráty v miliardách, dary v milionech.Video: Jan Marek, AP

Trh s luxusním zbožím v Evropě kvůli nákaze COVID-19 odmazal už přes tři a půl bilionu korun. Přesto miliardáři z oboru přicházejí s nabídkou pomoci více postiženým. Třeba francouzský konglomerát sdružující značky jako Dior, Louis Vuitton nebo Gucci přešel z výroby parfémů na dezinfekci zdarma. A v boji proti koronaviru není zdaleka sám.

Článek

Prestižní módní domy v Evropě kvůli koronavirové nákaze přišly už o 23 procent své tržní ceny. Hodnota luxusních oděvnictví, parfumerií a doplňků se od půlky ledna propadla nejméně o 152 miliard dolarů, tedy zhruba o 3,73 bilionu korun.

Uvádí to magazín Business Insiders odkazem na index MSCI Europe Textiles, Apparel & Luxury Goods.

Luxus a nákaza COVID-19.

Místo parfémů dělají dezinfekce

Jenom Bernard Arnault, předseda představenstva největšího módního konglomerátu na světě, od začátku roku ztratil na akciích 27 miliard dolarů. Přesto jdou zrovna značky z LVMH příkladem. Na všech svých výrobních linkách teď produkují ruční dezinfekci do 39 francouzských nemocnic, kterými ročně projde přes 10 milion pacientů.

Antibakteriální gely zdravotnickým zařízením ve Francii tak doručují stejné dodávky, které ještě pár dní nazpět rozvážely například parfémy Sephora nebo doplňky Louis Vuitton.

LVMH proti koronaviru.

Miliony dolarů pro Čínu, Itálii, Francii

LVMH v lednu také přispěl částkou 2,1 milionu dolarů na Čínský červený kříž. V tom ho následovaly i další velké módní domy. Švýcarský konglomerát Richemont Group přislíbil 1,4 milionu dolarů. A s nabídkou stejné částky na pomoc domácím, italským nemocnicím nezahálel ani proslulý návrhář Giorgio Armani.

Luxus a koronavirus: dary nad milion.

Přesně jeden milion dolarů pak rovněž do Číny poslal další francouzský konglomerát Kering. Přidaly ale i menší domy, jako Hermes a Versace, a to v řádech stovek tisíc dolarů.

Sama viceprezidentka Donatella Versace s rodinou přispěla ještě víc než firma, ve které je hlavní návrhářkou. Sergio Rossi zase převádí veškeré své příjmy z online prodejů své značky mezi 14. a 20. březnem - peníze adresuje Itálii na boj s koronavirem.

Prada vybavila jednotky intenzivní péče všech tří nemocnic v Miláně a Dolce & Gabbana podporuje vědce hledající lék.

Luxus a koronavirus: dary pod milion.

Doporučované