Hlavní obsah

Kupují se víc tepláky, nebo džíny? Čísla z Česka by šéfa Levi's potěšila

Úzké džíny nekončí ani přes vyšší prodeje tepláků. Máme čísla z Česka i vyjádření šéfa Levi's.Video: Jan Marek

Jako jedni z mála věří v sílu svého produktu v koronakrizi. Tedy v době, kdy lidé nosí spíš tepláky. Firma Levi Strauss vyrábějící známé levisky říká, že skinny jeans se obětí covidu nestanou.

Článek

„Za druhé čtvrtletí jsme měli zavřeno 10 ze 13 týdnů. Naše tržby se propadly o 67 procent. Nikdy jsem nemusel oznamovat tak špatné výsledky. Ztratili jsme jednu miliardu dolarů na tržbách za jediné čtvrtletí,“ popisuje rekordně špatnou situaci amerického výrobce džínů Levi Strauss jeho šéf Chip Berg.

Po růstu rekordní propad a návrat k nule

Prodeje džínů klesaly podle časopisů Elle a Cosmo, ale i deníků Wall Street Journal a Washington Post, už před pandemií, píše časopis Business Insider. Vývoj tržeb světoznámého výrobce však říká i navzdory rekordnímu propadu za druhý kvartál něco jiného. V prvním čtvrtletí totiž rostl o pět procent a do konce celého minulého finančního roku ztrátu navíc výrazně snížil na konečných 12 procent. I když za vysokou cenu.

Jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře

„Museli jsme upravit naši strukturu nákladů. A to nás donutilo za to samé druhé čtvrtletí oznámit, že propouštíme 700 lidí, což bylo asi jedno z nejtěžších rozhodnutí, co jsem za celou svoji kariéru udělal,“ dodává Berg.

I přes propouštění a celoroční ztrátu 127 milionů dolarů, v přepočtu tedy asi 2,73 miliardy korun, prý ale firma neopustí tradici. Éra takzvaných skinny jeans, úzkých džínů obepínajících postavu, podle jejího šéfa nikdy neskončí. Ani kvůli pandemii, která podle odborníků svědčí spíše teplákům. V Česku se ale třeba potvrzují oba názory.

Prodává se víc tepláků, ale i levisek a skinny jeans

Čísla e-shopu Zoot ukazují, že prodeje kalhot a džínů meziročně klesly asi o pětinu na 12 milionů a 21 milionů kusů, a tepláky se naopak prodávaly skoro dvojnásobně. I Češi tedy víc sahají po volnějším oblečení. Čistě Levisky však loni rostly, a to také téměř dvojnásobně – samotné skinny jeans dokonce skoro trojnásobně na 790 tisíc prodaných kusů.

Prodeje oblečení podle Zootu.

Prodeje oblečení podle Zootu.

„Těžko říct, čím to je, ale fanoušci skinny jeans jsou zřejmě věrní,“ komentuje výsledky mluvčí společnosti Zoot Tomáš Holý.

Doporučované