Článek
Sociálně-rodinná divadelní hra francouzského spisovatele a dramatika Henryho Becqua z roku 1882 se na českém jevišti objevuje poprvé. Režie se ujal Jan Frič. Po páteční premiéře následují nejbližší reprízy 28. března a 15. dubna.
Příběh se točí okolo ekonomicky zajištěné rodiny, jejíž štěstí rychle vezme za své po smrti hlavy rodiny, podnikatele. Vdova Vigneronová a její tři dospělé dcery jsou finančně negramotné, a tak jen přihlížejí, jak se o jejich jmění náhle dělí rodinný advokát s otcovým společníkem. Čtveřice žen se nezvládá přizpůsobit nové situaci, ve které se někdejší přátelé mění v krkavce vrhající se na osiřelou rodinu byznysmena zatíženého dluhy.
Vigneronovou v Dejvickém divadle ztvární Klára Melíšková, role dcer zastanou Antonie Martinec Formanová, Anna Fialová a Veronika Lazorčáková. „Krkavce“ Teissiera a Bourdona zosobní Ivan Trojan s Tomášem Jeřábkem.
„Režisér Jan Frič se svým týmem objevil v Krkavcích nejen to, že i dnes se řada lidí těžce orientuje ve finančních záležitostech a končí tak v dluhové pasti, ale i střípky humoru a hlavně divadelnost, kterou zúročil ve zcizujících postupech,“ napsala na webu Novinky.cz divadelní kritička Radmila Hrdinová.
Podle ní autor předlohy není v Česku příliš známý, pouze Národní divadlo na podzim 1914 uvedlo jeho hru Pařížanka. Krkavce pak koncem 50. let knižně vydalo nakladatelství Orbis v překladu Gustava Francla.

Ivan Trojan jako Teissier a Antonie Martinec Formanová v roli Blanky, jedné z dcer.
Nynější inscenace se 30. dubna stane posledním představením předtím, než bude hlavní sál Dejvického divadla uzavřen kvůli dlouho plánované rekonstrukci. Ta povede k navýšení kapacity hlediště o zhruba 40 míst, modernizaci zázemí a vylepšení technického vybavení. Odhadované náklady se pohybují okolo 50 milionů korun.
Po dobu rekonstrukce se Dejvické divadlo přestěhuje do náhradních prostor bývalého multiplexu Galaxie u konečné linky metra C Háje, kde hodlá pravidelně hrát. Kromě tohoto souboru někdejší biograf pomohou zabydlet Divadlo Minor, festival 4+4 dny v pohybu, taneční platforma Dance Connected či jeden z ateliérů pražské DAMU.
„Chceme vytvořit zcela nový, tepající, žijící divadelní středobod, umělecký meeting point, inkubátor nových impulzů rodících se z nečekaných setkání, komunitní multifunkční prostor, sociálně-kulturní arénu,“ předeslal před časem režisér Jiří Havelka, který je od letošního roku novým uměleckým šéfem Dejvického divadla.