Článek
„Do PR v zahraničí jsme začali investovat čas, prostředky a energii a věříme, že se to odrazí ve vzrůstající návštěvnosti ze zahraničí,“ řekl Přemysl Štěpánek z týmu Colours of Ostrava, který má na starost vztahy se zahraničím.
S ohledem na geografickou polohu Ostravy sem už několik let jezdí festivaloví fanoušci z Polska a Slovenska. Podle Štěpánka v posledních letech vzrůstal i podíl návštěvníků z Německa a Rakouska. Ani tam ale cíle multižánrového festivalu nekončí, jehož pořadatelé pro letošek navázali spolupráci s promotéry z Maďarska, Itálie, Francie, Španělska a Belgie.
To odráží i návštěvnický servis na oficiálních internetových stránkách, které si kromě češtiny mohou lidé zobrazit v dalších sedmi jazycích. Veškeré informační materiály pro návštěvníky na místě jsou k dispozici i v angličtině a na početné zastoupení zahraniční klientely je připraven i personál na infopointech.
Atraktivní prostředí
Pro zahraniční návštěvníky je podle Štěpánka zajímavý a atraktivní zejména festivalový areál, který se nachází v památkově chráněných bývalých hutích, dolech a železárnách Dolních Vítkovic.
„Promotéři, kteří se na festival přijeli podívat, než s námi začali spolupracovat, byli nadšeni tím, jak festival vypadá. Oceňovali, jak je areál vizuálně zajímavý a dobře připravený. Jak se tam cítí pohodlně a bezpečně i rodiny s dětmi nebo senioři,“ řekl. Stejné reakce se pořadatelům dostává i od samotných návštěvníků z cizích zemí.
Letošní ročník festivalu Colours of Ostrava se uskuteční ve dnech 17. až 20. července. Na sedmi scénách vystoupí 70 zahraničních kapel a několik desítek domácích interpretů. Mezi hlavními hvězdami budou americký zpěvák Lenny Kravitz nebo popová hvězda Sam Smith.
Posedmé se v rámci Colours of Ostrava uskuteční také mezinárodní diskuzní fórum Meltingpot. Na 11 scénách vystoupí přes 250 řečníků věnujících se různým oborům.
V poslední předprodejové vlně vyjde festivalová vstupenka na 4390 korun. Na kapacity ubytování v okolí festivalu se můžete podívat na stránkách Firmy.cz.