Článek
Doutníky jsou jedním z nejdůležitějších vývozních artiklů socialistického ostrova v Karibiku, kterému kvůli novým americkým sankcím schází hotovost.
Pátým největším trhem byla Kuba samotná, především díky turistům. Domácí tržby se ale podle prezidenta Habanosu Luise Sáncheze mírně snížily, zřejmě kvůli přísnějším americkým cestovním omezením.
Ve Spojených státech je prodej kubánských doutníků kvůli obchodnímu embargu stále zakázán, Američané si je ale mohou na Kubě koupit a odvézt domů. Prodej doutníků Američanům ale klesá a Sánchez jej spolu s vypuknutím nového koronaviru v Číně označil za letošní výzvu pro trh s doutníky.
Habanos má na export slavných kubánských doutníků monopol, vyváží je zhruba do 150 zemí. V roce 2019 odešla většina exportu do Evropy, za ní následovaly Latinská Amerika a Kanada s 18 procenty, Blízký východ a Afrika s 15 procenty a Asie se 14 procenty.
Cigaretový průmysl v zemi byl znárodněn začátkem šedesátých let. Mezi nejznámější kubánské značky, které Habanos prodává, patří Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta či Partagás.