Článek
Podle toho, jak se autobus v městském provozu osvědčí, se město rozhodne, zda hybridní autobus koupí. Autobus značky Volvo má asi 90 míst. Je vybaven klimatizací, kterou lze regulovat samostatně pro řidiče a pro cestující. Nástup handicapovaných zajišťuje plošina, kterou ovládá řidič. Cestující mohou využít i USB zásuvky na nabíjení mobilních telefonů a tabletů.
„Od hybridního autobusu si slibujeme především ekologický a úsporný provoz,“ řekl další z jednatelů Kroměřížských technických služeb (KTS) a taktéž místostarosta města Vratislav Krejčíř (Piráti).
Společnost má nyní pro MHD v Kroměříži k dispozici deset autobusů. Tři nejnovější pořídila v letech 2017 a 2018. „Stáří vozového parku naší MHD se pohybuje kolem deseti let. Jeho obnova je nezbytná. Hybridní autobus by mohl být vhodným řešením. Rozjíždí se na elektřinu, tudíž i ze zastávek jezdí na elektrickou energii. Na naftu jede až od rychlosti 30 kilometrů za hodinu, navíc i naftový motor splňuje přísná emisní kritéria,“ doplnil jednatel KTS a kroměřížský místostarosta Karel Holík (ČSSD).
Město původně plánovalo obnovu vozového parku MHD s pomocí evropských dotací, vhodný dotační titul ale zatím nebyl vypsán. Zmíněné tři nejnovější autobusy značky Iveco tak KTS kupovaly ze svých peněz. Jezdí na stlačený zemní plyn, starší stroje značky Volvo mají naftové motory.