Článek
Město v této souvislosti uspořádalo anketu mezi obyvateli. Případné připomínky místních chce vedení radnice zakomponovat do nové koncepce krnovské hromadné dopravy. Na její tvorbě radní spolupracují s dopravním expertem Vladimírem Návratem. „Co mě z podnětů občanů v dotazníkovém šetření asi nejvíce bilo do očí, je připomínka k obsluze průmyslové zóny v Červeném dvoře. Tu zapracuji,“ řekl Návrat.
Podle něj by město mělo zachovat současný počet linek, tedy sedm, a také počet vozidel, které je obsluhují a ročně najezdí 280 tisíc kilometrů. Autobusů je nyní šest. „Bude ale záležet na zadání města, které musí rozhodnout, zda autobusy mají jezdit na naftu, CNG nebo elektrický pohon. Kdyby se rozhodlo, že chce pouze elektřinu, počet autobusů by musel být s ohledem na nutnost dobíjení a omezený počet kilometrů ujetých na jedno dobití o dva vyšší,“ řekl Návrat. Stejné by podle něj mělo zůstat i trasování linek.
Hromadná doprava má podle starosty Krnova Tomáše Hradila (Krnovští Patrioti) velkou konkurenci v pěší chůzi a cyklodopravě. Město chce navíc letos zavést službu sdílených kol. I proto dopravci budou cílit na specifickou skupinu cestujících. „U nás se velmi rychle dostanete pěšky nebo na kole kamkoli. Tou hlavní skupinou v MHD proto zůstanou žáci, senioři a pracovníci velkých krnovských firem či nemocnice, jimž by měla sloužit především,“ uzavřel starosta.