Článek
Od našich diváků často dostáváme otázky typu: „Jak je možné, že tohle může v centru být?“ Oslovili jsme proto koordinátorku pro regulaci vizuálního smogu Kristýnu Drápalovou z pražského magistrátu, aby na vaše otázky odpověděla.
Podle Drápalové ne všichni provozovatelé obchodů v centru porušují vyhlášku o reklamě záměrně, často je to čistě z neznalosti. Tomu by podle ní měl nyní pomoci nový „Manuál pro kultivovanou Prahu“, který město připravilo.
Krok za krokem bojujeme s vizuálním smogem v Praze.
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) May 14, 2020
Tady je na ukázku jeden z mnoha příkladů. Po proměně o dost lepší, souhlasíte? 🙂 pic.twitter.com/ZsDQU89lWU
Někteří provozovatelé však nařízení o regulaci reklamy záměrně ignorují a naopak vyhledávají možné skulinky a výmluvy, za které se schovávají. S těmi podle Drápalové město vede spory; ty se však v případě některých provozoven táhnou už i několik let.
V historickem centru Prahy se svet vraci do normalu... otevrely zahradky i stany. pic.twitter.com/KRkoY4pcer
— janekrubes (@janekrubes) May 11, 2020
Jak se daří v boji s vizuálním smogem v historickém centru hlavního města, se podívejte ve videu v úvodu článku.