Článek
Za posledních několik málo let firma rozšířila své portofilo jak o nové druhy čokolád, tak o nové tvary. Čokoládovna se teď mimo jiné věnuje výrobě trojrozměrných postaviček, které dostanou darem zaměstnanci jedné společnosti. „Je to velká výzva, kdy se učíme pracovat s novým typem forem,“ řekla jedna ze zakladatelek podniku Pavlína Šafusová.
V čokoládovně je možné nahlédnout přes sklo pod ruce pracovníků, když pochoutku vyrábějí. Čokolatiéry se ale mohou na chvíli stát i zákazníci, umožňuje jim to dílna, která je hned vedle prodejny. „Posunuli jsme se tam v tom, že máme už připravené workshopy pro firemní zákazníky. Máme to zaměřené nejen tak, že se naučí s čokoládovou surovinou pracovat, ale i teambuildingově, jak spolupracovat v týmu,“ popsala Šafusová.
Prodej čokolády dočasně zastavila pandemie, kdy sice byla prodejna otevřená, ale lidé pro čokoládu nechodili tolik jako dřív. „Lidé si k nám zase našli zpátky cestu. Potom v létě, kdy máme největší boom, protože jsme v turistické oblasti, tak v červenci a v srpnu chodili zákazníci hodně,“ uvedla zakladatelka.
Čokoládovna kvůli prudkému růstu cen energií i vstupních surovin plánuje zdražit pralinky, řádově o halíře na gramu. „Pro nás to není žádná novinka, protože vždycky na jaře a na podzim upravujeme ceny, tak, jak se vyvíjí ceny v nákladech,“ řekla Šafusová.
Pokud se nějaký čokoládový výrobek nepovede, nepřijde nazmar. Buď ho dostane darem zákazník, nebo ho čokoládovna věnuje například potravinové bance. „Když bylo tornádo, tak jsme věnovali čokoládu do postižených oblastí,“ dodala zakladatelka firmy.