Článek
Krása nikdy nevypadala lépe, tvrdí šéf společnosti L’Oréal Jean Paul Agon. Co se týče byznysu se vzhledem, má rozhodně pravdu. Poslední dostupná čísla mluví o tom, že globální trh rostl rychlostí přes pět procent na 532 miliard dolarů. A odhady počítají s tím, že lidská touha vypadat mladě a krásně požene tržby kosmetických obrů ještě rychleji, konkrétně průměrnými 7,5 procenta na více než 800 miliard k roku 2023.
Napěchovaný obchod s kosmetikou ostatně stvořil i nejmladší dolarovou miliardářku. Hvězdička a modelka Kylie Jennerová to k sedmimístné cifře dotáhla už v 21 letech. Z postu tak sestřelila Marka Zuckerberga. Přitom její firmička nemá ani deset zaměstnanců. A k propagaci jí stačí primárně sociální sítě a videa, která si její fanoušci mohou pouštět v její vlastní aplikaci.
Inovativní aplikace uvádějí na trh i ve start-upovém inkubátoru Creative Dock. Z dílny této firmy pocházejí projekty jako Zonky nebo Mutumutu. Dnes již 300hlavý tým zakladatele Martina Pejši připravuje start-upy převážně pro velké korporace.
„Několik let si je necháváme pod naší správou. Klientům je předáváme až ve velikosti, kdy je v podstatě nemožné je jen tak zavřít,“ popisuje Pejša svou strategii v magazínu Barvy byznysu. Ekonomický pořad Byznys vysílá celoplošná Televize Seznam v premiéře od 14:00, v reprízách pak od 18:15 a 22:30. Jak nás naladit? Jednoduchý návod ZDE.