Článek
Část dálnice z Ostrova do Vysokého Mýta je dlouhá sedm kilometrů. Nejsložitější stavbou bude tunel vrchem Homole, který bude mít pro každý směr jízdy jednu tunelovou troubu. Severní má délku 525 metrů, jižní 570 metrů.
Trasa vede od západu mezi obcemi Radhošť a Stradouň, poté obloukem obchází obec Vraclav ze severovýchodu a následně se přimyká k nynější silnici I/35. Součástí stavby není žádná mimoúrovňová křižovatka. Na úseku dálnice budou čtyři mosty a dva nadjezdy, celková délka mostů činí 140 metrů. Bude také nutné upravit související silnice první až třetí třídy a polní cesty. Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že náklady na výstavbu dosáhnou 3,481 miliardy korun bez DPH.
Pravomocné územní rozhodnutí má od jara také navazující úsek dálnice D35 Vysoké Mýto - Džbánov. První vydané v roce 2018 zrušil krajský úřad kvůli námitkám části obyvatel Knířova, místní části Vysokého Mýta. Obávali se hlavně hluku. Proti druhému rozhodnutí se nikdo neodvolal.
Ředitelství silnic a dálnic buduje v Pardubickém kraji dva úseky dálnice D35, Opatovice - Časy a Časy - Ostrov. První by měl být uveden do provozu v prosinci 2021, druhý v srpnu 2022.