Článek
Odpůrci tohoto řešení mohou ještě podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu (NSS). Podle jejich advokáta Pavla Černého záleží na nich, zda se k tomuto kroku odhodlají.
Poslední rozsudek je vítězstvím kraje při dlouhodobém prosazování dané varianty silnice, pokud uspěje případně i u NSS. U krajského soudu leží ještě jedna žaloba na aktualizaci krajského územního plánu, stručnější, a bude ji posuzovat jiný soudní senát. Proti vedení silnice přes Brno dlouhodobě bojují jak lidé z Bystrce a Kníniček, tak i z dalších obcí, kterých se budoucí stavba citelně dotkne. Prosazovali druhou alternativu, která by byla západním obchvatem Brna a k obcím severně od Brna by byla šetrnější.
Naopak existuje i hodně podporovatelů prosazené varianty, protože současná silnice 43 je extrémně přetížená a kvůli tomu i nebezpečná. Vybraná varianta má podle krajské studie také větší potenciál rozmělnit dopravu směřující do krajského města a ulevit tak některým přetíženým komunikacím.
Trasa zvolené silnice navazuje u Černé Hory na již schválenou trasu Boskovickou brázdou, kudy má vést až k Moravské Třebové. U ní se má v budoucnu napojit na stále neexistující dálnici D35.