Článek
Veřejná zakázka má osm částí, u nichž kraj v součtu během desetiletého období předpokládá náklady okolo devíti miliard korun. Hodnocení nabídek se nebude týkat jen ceny, ale i komfortu cestování, nicméně detaily budou známé až po zveřejnění zadávací dokumentace.
Nově vybraní autobusoví dopravci by na Vysočině měli začít jezdit v příštím roce, optimální by bylo vybrat je do poloviny toho roku. „Samozřejmě uvidíme, jak to bude časově vypadat, protože je to velice komplikovaná veřejná zakázka. Průběh může být různý,“ podotkl Martin Hyský (ČSSD), předseda zastupitelského výboru pro rozvoj.
Regionální autobusové spoje teď pro kraj zajišťuje 17 dopravců, platnost těchto smluv podle údajů na webu kraje končí letos v prosinci. Stěžejním vlakovým dopravcem na Vysočině jsou České dráhy. Novou desetiletou smlouvu s nimi uzavřel kraj předloni, platí od poloviny prosince 2019.
Kraj hradí u regionálních spojů dopravcům ztráty. Na úhradu prokazatelných ztrát veřejné linkové dopravy má Vysočina 591 milionů korun a na ztráty v regionální vlakové dopravě 473 milionů.