Článek
Rodiče mohou od tohoto pondělí registrovat své děti ve věku 5–11 let k očkování proti covidu-19. Formuláře připravené Chytrou karanténou ale obsahovaly zásadní chybu. Na problém upozornil deník Právo a server Novinky.cz.
Rodiče měli možnost výběru z vakcín Pfizer nebo Moderna. Když ale zaškrtli Modernu, systém jejich dítě automaticky zařadil do vyšší věkové skupiny. Jenže nejmladším dětem se smí podávat jen vakcína od Pfizeru, navíc musí být dávka ve srovnání se starší věkovou kategorií jen v třetinovém objemu.
Jestli některé děti vakcínu od Moderny dostaly, ministerstvo zdravotnictví tají. Na dotazy zaslané redakcí Neovlivní.cz, která se případu také věnovala, neodpovědělo.
Tým Chytré karantény chybu veřejně bagatelizuje jako technický problém s registrací. „Nyní jsme upravili registrace pro děti 5–11 let. Původně rodiče museli zvolit typ vakcíny a to bylo asi zbytečně složité. Nyní jsme tento krok zjednodušili. Všem, kterým systém vygeneroval zařazení do špatné skupiny, zavoláme a najdeme nový termín,“ zveřejnili úředníci v pondělí na Twitteru.
REGISTRACE. Nyní jsme upravili registrace pro děti 5-11 let. Původně rodiče museli zvolit typ vakcíny, a to bylo asi zbytečně složité. Nyní jsme tento krok zjednodušili. Všem, kterým systém vygeneroval zařazení do špatné skupiny zavoláme a najdeme nový termín.
— Chytrá karanténa (@ChytraKarantena) December 13, 2021
Jaké mohly být důsledky „složité registrace“, Chytrá karanténa neuvádí. Jen během pondělí rodiče zaregistrovali k očkování 8 500 dětí ve věku 8–11 let.
Neovlivní.cz také uvádí několik konkrétních případů, kdy se rodiče s chybou v systému registrace setkali.
„Zaregistroval jsem děti na očkování. Správně jsem vyplnil vakcínu Pfizer junior. Dnes jsem provedl registraci. Nicméně přišel e-mail s tím, že jsme registrovaní k úkonu očkování nezletilí 12–15 (obě děti jsou mladší). Na linku se NEDÁ dovolat. Rovnou mi to típne,“ popsal jeden z rodičů.
A další přidal svoji zkušenost, co mu přišlo po registraci: „Vaše rezervace nebyla vytvořena, protože obsahuje chyby ve formuláři, nebo váš termín byl mezitím zarezervován jiným klientem. Prosím opravte chyby níže (nebo vyberte nový termín) a odešlete formulář znovu.“