Hlavní obsah

Koronavirus mění obsah zásilek, které nyní doručujeme, říká Kijonková

Rozhovor se zakladatelkou Zásilkovny Simonou Kijonkovou o opatřeních kvůli koronaviru.Video: Anita Baselová

I česká digitální logistická platforma Zásilkovna přijala speciální opatření kvůli šíření koronaviru: kvůli klientům i kvůli zaměstnancům. Doručovat balíky do některých oblastí v Itálii vůbec nemůže. Negativního ekonomického dopadu se ale nebojí, naopak. Nařízené karantény mohou přinést víc peněz e-commerce společnostem.

Článek

Zásilkovnu podle její zakladatelky Simony Kijonkové zatím opatření kvůli šířícímu koronaviru nijak negativně nezasáhla. Vedení společnosti celou situaci sleduje a připravuje se na různé scénáře, které mohou nastat. Odříznutí České republiky od zbytku světa, jako je tomu v některých italských oblastech, ale zatím nečekají.

Červené zóny odříznuté od světa

„V rámci severní Itálie jsou některé regiony, kde je tzv. červená nebo žlutá zóna. Tam, kde je červená zóna, tak do těchto regionů nemůžeme dodávat zásilky. Ve žluté zóně jsou zásilky dodané se zpožděním,“ popisuje Kijonková.

Společnost se připravuje na to, že žlutých a červených zón může přibývat. Negativních dopadů se ale Simona Kijonková nebojí. S uzavřením hranic v některých státech mají zkušenosti už z minulosti.

Packeta a Zásilkovna

Zásilkovna patří do skupiny Packeta.

Spolumajitelkou je Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny.

Loni přepravila Packeta více než 19 milionů zásilek, o 84 % více než v roce 2018.

Obrat v roce 2019 dosáhl meziročně 60 % růstu na téměř 1,3 miliardy korun.

Zásilkovna je napojena na 66 logistických přepravců ve 33 zemích.

Lidé v karanténách budou e-commerce potřebovat

„Já mám takový názor, že e-commerce se to až tak nedotkne. Když je člověk zavřený v izolaci doma a potřebuje dovézt například kontaktní čočky nebo cokoli jiného, tak se spíše obrací na e-commerce a na dodavatelské služby. Neobávám se, že by nás to výrazně ekonomicky postihlo. Logistické služby budou naopak na vzestupu,“ tvrdí Kijonková s tím, že se ale možná pozmění požadavky zákazníků na způsob doručení.

Pokud bude přibývat lidí, kteří budou nuceni setrvat několik týdnů v karanténě, změní se i zájem o dodávání zásilek. Místo výdejen bude přibývat poptávka o doručení balíků ke dveřím bytu. A podle Kijonkové se už mění i obsah zásilek.

Objednávky zdravotnického materiálu rostou

„Pokud budete třeba v nějaké izolaci, karanténě nebo se z nějakého důvodu rozhodnete změnit váš standardní nákup, tak bude enormní tlak na e-commerce projekty. U společností, které dodávají zdravotnický materiál, jsou růsty skutečně vysoké. Tlak na logistiku door to door bude určitě větší,“ vysvětluje Simona Kijonková.

Doporučované