Článek
„Rozhodně jsme se nenudili,“ přiznává Radek Hudák, šéf marketingu společnosti Shoptet, která v Česku a na Slovensku spravuje přes 21 tisíc e-shopů. Ty loni hlásily okolo 24 miliard korun.
„Běžně nám každý měsíc přibude 400 nových e-shopů. Během karantény to však bylo až třikrát tolik. S tím samým týmem lidí jsme se tedy najednou starali o 1200 nových internetových obchodů,“ popisuje.
E-shopům se v karanténním prostředí dařilo a koronavirový trend podle Shoptetu neslábne. „Podnikatelům i celým firmám začalo docházet, že ať se stane prakticky cokoliv, možnost nákupu online skrze e-shop firmě vždy zůstane. Ať už malí výrobci nebo retaileři, všichni urychleně přistoupili k tomuto řešení. Toto období tedy jen urychlilo přechod některých firem do online prostředí,“ říká Hudák.
Trend nárůstu počtu e-shopů vydrží i po rozvolnění posledních opatření spojených s koronavirovou pandemií a podle Hudáka bude růst i jejich obrat.
„Všímáme si, že mnohým e-shopům přibyl počet nových registrací lidí, kteří dříve na e-shopech nenakupovali,“ dodává.